הסקירה שלנו היום היא על חברת קונטיניואל – חברה אשר נסחרת מתחת לרדאר בשווי של כ-50 מיליון שקל. קונטיניואל היא אחת מחברות הטכנולוגיה האחרונות אשר הנפיקו כאן בבורסה לפני ששוק ההנפקות נעצר – אך היא לטעמי אחת מהחברות היותר מבטיחות מבין חברות הטכנולוגיה.
מי שיסתכל על תיאור הפעילות של החברה – עלול שלא להבין במה החברה מתעסקת – ניתוח וניטור תקשורת לתחבורה מתקדמת. מאחורי המשפט הסתום הזה עומדת חברה שהיא ה-Waze של עולם התקשורת. באמצעות הטכנולוגיה של החברה ניתן לשפט ולנטר את רמת התקשורת בצירי תנועה.
בחודש דצמבר האחרון גייסה החברה ממשקיעים מוסדיים בהובלת מור גמל והפניקס כ-20 מיליון שקל והיום המניה נמצאת כמה עשרות אחוזים מתחת למחיר ההנפקה. המניה יותר מהכפילה את עצמה בימים הראשונים שלאחר המסחר במחזורים ערים אך על רקע החולשה בסקטור הטכנולוגיה – המניה איבדה גובה במחזורים אפסיים – זאת למרות שהחברה ביצעה התקדמות משמעותית בשבעת החודשים מאז ההנפקה.
קונטיניואל היא חברה ותיקה אשר הוקמה בשנת 2013 אך רק בשנת 2018 החלה להתמקד בניטור ביצועי הרשת על גבי צירי תנועה. החברה מנוהלת על ידי גיורא סניפר ויו”ר החברה הוא עומר גבע – שני יזמים עם עשרות שנים של ניסיון בחברות רדקום, נייס וסטרטאפים שונים.
רקע קצר
כדי להבין קצת יותר לעומק מה מתרחש בחברת קונטיניואל נסעתי לנתניה ונפגשתי עם החברה. המטרה – להבין לעומק את החברה ולהבין האם הטכנולוגיה של החברה עשויה לחולל מהפכה עולמית בתחום התקשורת לתחבורה המתקדמת. צריך לומר את זה בפה מלא – הטכנולוגיה של החברה אינה קלה לעיכול ופשוטה להסבר – אך היא מרתקת ביותר.
לקונטיניואל יש היום את היכולת לבצע ניתוח מדויק ובזמן אמת של ביצועי הרשת הסלולרית – וזאת על ידי שימוש במכשירי הקצה אשר נמצאים בתנועה אשר מחוברים לרשת הסלולרית. מדי יום החברה עושה ניטור של 5 מיליון ק”מ של כבישים ורכבות תוך שימוש ביותר מ-180 מיליון מכשירים מקוונים אשר מחוברים לרשת הסלולרים ומטפלת בכ-150 מיליארד אירועים.
נשאלת השאלה – למה בכלל צריך לנטר את רשת התקשורת? מדוע חברות התקשורת זקוקות לתקשורת רציפה. התשובה לכך טמונה במעבר ההדרגתי של כלי הרכב לכך שיהיו יותר חשמליים ומקוונים, ויותר אוטונמיים. רכבים אלו זקוקים לחיבור פעיל לרשת הסלולרית כדי לספק את שירותי המידע החיוניים לנסיעה, להעביר מידע לענן ולתמוך ביכולות נהיגה אוטונומיות ושליטה מרחוק. אם רשת התקשורת במקטע כביש מסוים אינה עובדת כמו שצריך – מה תעשה המכונית? בעיה.
סביר להניח שאתם אומרים לעצמכם שבישראל המצב יחסית בסדר. חוץ מכמה קטעי כביש בדרך לאילת ששם אין קליטה – לא באמת צריך את קונטיניואל. אז המציאות היא שבכבישים של ארה”ב יש לא מעט שטחים מתים ללא קליטה אשר זקוקים למענה. שוק הניטור ואופטימיזציה של קישוריות הרשת הסלולרית בו פעולת קונטיניואל צפוי להסתכם השנה בלמעלה מ-9 מיליארד דולר. המעבר של רשתות סלולריות לדור 5 צפוי אף יותר להגדיל את הצורך במערכות ניטור ובקרת רשת.
בתמונה: דוגמה לתמונת מצב שהמערכת של קונטיניואל מספקת אל כיסוי הדור ה-5 בכבישי ארה”ב
נכון להיום – מפעילי התקשורת מתקנים את איכות התקשורת בכבישים בצורה מאוד מיושנת – באמצעות רכבי בדיקה ייעודיים. מדובר ברכבים אשר נוסעים בכבישי המדינה אשר מנטרים בכל רגע נתון את רמת התקשורת. בכל שנה חברות משקיעות למעלה ממיליארד דולר ונותנות מענה ל-8% בלבד מכבישי המדינה. יש לשיטה הזאת חסרונות נוספים כגון עלויות גבוהות של רכבים וציוד בדיקה, זיהום סביבתי ואולי כנראה הדבר הכי חשוב – אין תיקון אוטומטי של הרשת על בסיס ממצאי הבדיקות.
ואל הוואקום העצום הזה נכנסת קונטיניואל. בחברה הבינו שהצרכנים אשר נוסעים בכלי הרכב הם מקור מידע מעולה לאיכות הרשת. בחברה מקבלים מספקיות התקשורת את נתוני הקליטה של הצרכנים בכל רגע נתון. קונטיניואל מעבדת את כל המידע הזה בזמן אמת ויכולה להגיד ביחס לכל מקטע כביש היכן קיימת בעיית תקשורת. והסוכריה שמציעה החברה לחברות התקשורת – תיקון אוטומטי של רמת איכות התקשורת.
בקונטיניואל מבינים שחברות התקשורת ישקיעו משאבים רבים בשנים הקרובות – והם רוצים להיות חלק חשוב מהמהפכה העולמית. שוק מערכות התקשרות עבור תחבורה מתקדמת שהסתכם ב-2.5 מיליארד דולר בשנת 2019 צפוי לצמוח בקצב שנתי של 28% ולהגיע ל-10 מיליארד דולר בשנת 2027. הטכנולוגיה של קונטיניואל משתלבת היטב ברמת ההשקעות הנדרשת בתשתית.
עסקאות משמעותיות
נכון להיום לחברה יש התקנות בפריסה ארצית בשווקים מתקדמים כגון ארה”ב וגרמניה. מי שמסייע לחברה בהפצת המוצרים היא חברת אמדוקס אשר נחשבת לשותף אסטרטגי של החברה ועושה שימוש בקשרים שלה עם חברות התקשורת להפצת הטכנולוגיה אל חברות התקשורת. אמדוקס מבצעת אינטגרציה בין הטכנולוגיה שלה לטכנולוגיה של קונטיניואל – והיא אחראית לרוב ההכנסות של החברה.
אבל מי עושה שימוש בטכנולוגיה של קונטיניואל?
קבוצת וודאפון
וודאפון העולמית היא קבוצת תקשורת עם כ-26 מפעילים סלולריים ברחבי העולם. וודאפון עושה שימוש במוצרים של החברה במסגרת הסכם רישיון. מדובר בהסכם בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר בשנה כאשר אמדוקס זכאית לנתח של כ-17%-30% מההיקף הכספי. רוב התמורה נשארת אצל קונטיניואל.
רוב הפעילות של קונטיניואל מול וודאפון מתרחשת בגרמניה. מדובר בהסכם שנחתם לתקופה של ארבע שנים שנחתם בשנת 2020 ובהיקף כספי של 3 מיליון דולר. עד שנת 2021 התקבלו הזמנות בהיקף של 2 מיליון דולר. בחודש מרץ האחרון קיבלה החברה הזמנות נוספות בהיקף של 700 אלף דולר.
פעילות נוספת יש לקונטיונאל מול וודאפון באירלנד. ההסכם נחתם בשנת 2018 וההסכם מתחדש בכל פעם לתקופה של שנה. בחודש מאי האחרון חידש הלקוח את הרישיון לתקופה של שנה נוספת בהיקף כספי של 530 אלף שקל. לקוח זה עושה שימוש בטכנולוגיה של קונטיניואל במסגרת שימוש בתוכנה במתכונת רישיון.
נכון להיום וודאפון עושה שימוש בטכנולוגיה של קונטינואל בשתי מדינות בלבד אך סביר להניח שיחד עם אמדוקס הצדדים פועלים כדי להרחיב את שיתוף הפעולה למדינות נוספות. לכן – הסכום הכספי של ה-1.5 מיליון דולר בשנה עשוי לגדול בהיקף משמעותי ככל שוודאפון תבחר להרחיב את שיתוף הפעולה עם קונטיניואל בעתיד.
קבוצת T-Mobile
הלקוח המשמעותי השני של החברה היא חברת T-Mobile. גם כאן ההתקשרות מתבצעת דרך אמדוקס. ההסכם בין הצדדים החל לפני יותר משנתיים. בשנת 2022 סיפקה קונטינואל מוצרים ושירותים ללקוח בהיקף של כמיליון דולר. בחברה מציינים כי לקוח זה עשוי להפוך ללקוח אסטרטגי לאור העובדה כי מדובר בחברת תקשורת מובילה בשוק מפותח. הלקוח חידש את הסכם התחזוקה שלו מול החברה במרץ 2022.
עסקאות בסרביה ובברזיל
פרט לשתי העסקאות האסטרטגיות שנחתמו עם וודאפון ועם T-Mobile – לקונטינואל יש עוד שני לקוחות גדולים עם עשרות מיליוני מנויים. לקוח אחד הוא חברת תקשורת בסרביה אשר עושה שימוש בטכנולוגיה של החברה מאז שנת 2018. הלקוח רכש מהחברה מוצרים ושירותים בהיקף של 700 אלף דולר. נכון להיום – ממשיך הלקוח לשלם לחברה דמי תחזוקה שנתיים.
לקוח חדש של החברה הוא חברת תקשורת מובילה בברזיל עם עשרות מיליוני מנויים. מדובר בלקוח קיים של החברה מאז שנת 2016 שהשנה העביר לחברה הזמנה בהיקף של כ-1.1 מיליון שקל – כחלק מהסכם הרישיון למוצר שיפור ביצועי הרשת. רוב הסכום שולם לחברה בחודש מרץ השנה והיתרה שולמה לחברה לקראת סוף הרבעון השני של השנה.
מנועי הצמיחה של קונטיניואל
אחד מהדברים עליהם שוקדת החברה הוא המעבר לתשתיות ענן. המטרה של המהלך הוא להפחית את הוצאות ה-IT. בקונטינואל פועלים להתאמת המערכת שפיתחו כך שיעבדו עם כל שלוש פלטפורמות הענן המרכזיות הקיימות היום בשוק – גוגל, אמזון ומיקרוסופט. המערכת של החברה פעלה בסביבת הענן של גוגל ואמזון וההתאמה למערכת הענן של מיקרוסופט צפויה להיות מושלמת ברבעון הרביעי של השנה.
קונטינואל מוכרת על ידי גוגל קלאוד כשותף פיתוח החל מתחילת השנה ובמסגרתו קונטינואל תרחיב את רכישת תשתת הענן מגוגל ואת האינטגרציה בין הפתרונות של החברה לרכיבי הענן של גוגל. המטרה של מהלך זה נועד לאפשר לחברה להציע למפעילים סלולריים אשר עושים שימוש כיום בשירותי הענן של גוגל פתרונות מתקדמים לתחבורה חכמה אשר משפרים את ביצועי הרשת על גבי כל צירי התנועה.
מנוע צמיחה שני שאני מזהה הוא במסגרת הרחבת שיתופי הפעולה בין קונטינואל לבין קבוצת וודאפון וקבוצת T-Mobile. כל עסקה שכזו עשויה להיות משמעותית עבור החברה. בחברה לא מספקים רמזים לגבי עסקאות עתידיות – אך כל הרחבה של העסקה עם אחת משתי השחקניות האלו – עשויה להיות מהותית.
בהקשר זה חשוב לציין שיש הרבה עניין בכל הנושא של בחינת איכות התקשורת בצפון אמריקה (ארה”ב) עם התערבות ערה של הממשלה. קונטיניואל עשויה להיכנס לתחום של בדיקת איכות תקשורת ואף באזורי מגורים ולהחליף את רכבי הבדיקה הקיימים במדינה אשר עלותם גבוהה ויעילותם נמוכה.
מנוע צמיחה שלישי שאני מזהה הוא עסקאות חדשות עם ספקיות תקשורת חדשות. כך למשל, בחודש מאי עדכנה החברה על פיילוט באיטליה עם מפעילת תקשורת סלולרית גדולה השייכת לקבוצת האצ’ינסון אשר משרתת למעלה מ-20 מיליון מנויים. החברה תתן לספקית התקשורת לבחון את מוצרי החברה בכבישים שבין הערים רומא ומילאנו אך גם בתשתית של רכבות מהירות אשר נוסעות במהירויות של יותר מ-300 קמ”ש. ככל שהפיילוט יצליח וספקית התקשורת תהיה מרוצה – הדרך להסכם מסחרי אמורה להיות די פשוטה. אני מעריך שפרט לפיילוט הזה – צפויה החברה להכריז גם על פיילוטים נוספים עם ספקיות תקשורת אחרות.
פיילוט נוסף נחתם בקנדה עם חברת רוג’רס אשר משרתת למעלה מ-10 מיליון מנויים. הפיילוט עתיד להתרחש ברבעונים השני והשלישי של השנה שבו החברה תבצע ניטור מדויק של חווית הלקוח במדינה. הפיילוט יתבצע על גבי פלטפורמת הענן של גוגל שאיתו חתמה החברה שת”פ בתחילת השנה. גם כאן – בסיום הפיילוט הצדדים עשויים לבחון מעבר להסכם מסחרי.
נכס נוסף של החברה שחשוב להכיר זה הדאטה אשר נאגר אצל קונטיניואל. החברה מנטרת מאות מיליוני מכשירים ונצבר אצלה הרבה מידע. נכון להיום החברה לא עושה שימוש במידע שהיא צוברת אך ייתכן שבעתיד החברה תוכל לעשות בזה שימוש. דבר זה אינו נמצא בפוקוס של החברה וגם כנראה שלא ניתן לעשות זאת מבחינה רגולטורית – אך ניתן להעריך שלמידע שכזה יש ערך אשר עשוי לצוף בעתיד בתרחישים מסוימים.
סיכום
בשלוש השנים האחרונות קונטינואל גדלה בצורה משמעותית משנה לשנה. הכנסות של 800 אלף דולר בשנת 2019 הפכו ל-1.7 מיליון דולר בשנת 2020 ול-2.5 מיליון דולר בשנת 2021. הפעילות של החברה מאופיינת בשיעור רווח גולמי גבוה של 79% – בעיקר בשל העובדה כי הטכנולוגיה של החברה מבוססת תוכנה.
הצמיחה של החברה בשנת 2022 ואילך תלויה בראש ובראשונה ביכולת של החברה לייצר עסקאות חדשות עם מפעילי תקשורת חדשים. החברה מחזיקה בטכנולוגיה מוכחת ועובדת אשר לקוחות ענק כמו וודאפון או T-Mobile משלמות עליה כסף. עם זאת, יכולת החדירה לספקיות תקשורת חדשות היא לא פשוטה – אך שיתוף הפעולה של החברה עם אמדוקס עשוי לסלול עבור החברה את הדרך לשיתופי פעולה משמעותיים נוספים.
גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך.
כל הפועל בנייר על בסיס סקירה זו – לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו.
נכון למועד פרסום הכתבה – הח”מ אינו מחזיק בניירות המוזכרים בכתבה
יובהר כי הח”מ הינו נותן שירותים של קונטינואל