הכתבה שלנו הבוקר מתמקדת באירועים האחרונים שהתרחשו בחברת פורסייט בשבועות האחרונים, חברה שאנחנו מאוד אוהבים וחושבים שהיא עובדת יפה מאז שנכנסה לבורסה. אני מעדיף לסכם את האירועים האחרונים בחברה באמצעות נקודות – כדי שיהיה לכם סדר.
1. פורסייט הולכת והופכת להיות חברת החזקות עם שתי רגליים. זרוע אחת היא זרוע הרכב – והמוצרים למניעת תאונות דרכים. הזרוע השנייה – היא זרוע הרכבות – מוצר למניעת תאונות רכבות. לא בטוח שהחברה תיעצר כאן וייתכן והחברה תשאף להתרחב לתחומים נוספים בתחום. הטכנולוגיה כבר קיימת – השאלה היא מה ניתן לעשות איתה ולאילו יישומים.
2. זרוע הרכבות החלה לצבור תאוצה בחודש האחרון. נחתם מזכר הבנות להשקעה בחברת רייל ויז’ן. החלק של פורסייט בעסקה אמור להגיע לשיעור של עד 1.6 מיליון דולר. פורסייט יחד עם צדדים שלישיים יחזיקו בתרחיש זה 45% מהמניות. גם ללא רוב בחברה – ההשפעה של פורסייט צפויה להיות מורגשת בכל תהליך הפיתוח של המוצרים למניעת תאונות רכבות.
3. על הפיתוח של רייל ויז’ן כתבנו בהרחבה בעבר – ולא זה המקום להרחיב עליו. ובכל זאת, ניתן לראות התקדמות בתחום. לפני כשבוע החל ניסוי של רייל ויז’ן יחד עם רכבת ישראל. הניסוי נועד לאתר דגימות של מכשולים ומטרות שעשויים להיות על פסי הרכבת כגון מכוניות, בני אדם, בעלי חיים, חפצים ועוד. ניתן להניח שהמערכת של פורסייט מותקנת על הרכבת במטרה ללכוד את הדוגמאות של המכשולים. בשלב הבא – ינסו המנתחים של פורסייט לבצע עיבוד תמונה לאותן מטרות כך שברגע אמת – המצלמות יידעו לזהות את המכשולים ולהתריע על כך ולבלום באופן אוטומטי את הרכבת. זמן הפיתוח של תהליך זה אינו ידוע – אך סביר שפורסייט תעדכן לאחר שתשלים את הפיתוח.
4. שוק ההון זה שוק של חלומות. תרצו את זה או לא תרצו את זה. ניכר כי פורסייט בניהולו של חיים סיבוני מכינה את הקרקע לקראת רישום מניותיה בארה”ב באופן שיכלול גם הנפקה לציבור. התהליך הוא תהליך ארוך שלא צפוי להתרחש בקרוב. בכדי שזה יקרה – פורסייט צריכה להוכיח למשקיעים בארה”ב שהחברה רצינית וצועדת לכיוון הנכון. לשם כך, חשוב שהחברה תהיה בנויה נכון, שיהיו לה משאבים כספיים, ותספר למשקיעים לאן היא הולכת ואיפה היא תהיה בעוד כמה שנים מהיום.
5. מציע בחום לקרוא את הכתבה הבאה שעוסקת בחברת פורסייט ופורסמה בכלכליסט. בכתבה ישנם רעיונות של סטודנטים כיצד לקדם את מוצרי החברה של פורסייט העוסקים במניעת תאונות דרכים. הכתבה הבאה ממחישה שאין דרך נכונה ודרך שגויה. תהליך שיווק של מוצרים הוא תהליך ארוך שדורש אסטרטגיה וחשיבה עמוקים מאוד. פורסייט עדיין לא ציינה כיצד היא מתכוונת לחדור לשוק. לדעתי הדבר יתבצע בשלב ראשון דרך יבואני הרכב והתקנות ברכבים שלא מותקנת בהם מערכת של מובילאיי (המתחרה). האם זה יקרה? האם פורסייט תעשה זאת בדרך אחרת לחלוטין מאשר ההצעות של הסטודנטים? הכל יכול להיות.
6. מניית החברה שמוזגה לשלד בורסאי לפני מספר חודשים צפויה להיכנס למדד היתר מאגר החל מה-15 ביוני. המשמעות הינה שב-14 ביוני בנעילה תעודות הסל יזרימו למניית החברה ביקושים בהיקף של כ-1-2 מיליון שקל ולאחר מכן הסחירות במניה צפויה להיות גבוהה יותר מאשר המצב כיום.
7. למען הסר ספק – אני מזכיר לכם כי פורסייט הינה בגדר סטרטאפ שמניותיו נסחרות בבורסה. שווי הסטרטאפ (שווי השוק) הוא תנודתי מאוד ולא באמת ניתן לנתח את גודל החלום. לצד הסיכוי הגדול שמציעה החברה (תחרות במובילאיי בתחום הרכב ומניעת תאונות רכבות) – קיים סיכון כי הפיתוח של החברה לא יעלה יפה והחברה לא תצליח. לכן – לשווי השוק אין כל משמעות אמיתית – ואם אתם מאמינים בסיפור – החשיבה צריכה להיות לטווח ארוך. בטווחי מסחר קצרים – אין דרך להעריך לאן החברה הולכת.
גילוי נאות: הכותב אינו מחזיק במניות החברה ולא מתכוון לפעול בנייר בשבוע הקרוב