הכתבה שלנו היא כתבת עדכון על שותפות אלמדה. הכתבה האחרונה על השותפות הייתה בדצמבר 2021 ששם סקרתי בהרחבה שתיים מבין חברות הפורטפוליו שבהן השקיעה השותפות (טיילורמד ונוראמי).
הכתבה הנוכחית היא כתבת עדכון על האירועים שהתרחשו בשותפות בחצי שנה החולפת וגם לסקור בפניכם שתי חברות פורטפוליו נוספות מתוך תשע החברות שבהן השקיעה השותפות.
רקע קצר על אלמדה
בעוד זמן לא רב תפרסם אלמדה את תוצאותיה הכספיות אשר מסכמות את המחצית הראשונה של השנה. בסוף חודש מרץ לאלמדה היו 8.4 מיליון דולר בקופה אשר מאפשרות לשותפות לבצע השקעות בכ-6-7 מיליון דולר.
אלמדה השקיעה עד כה כ-17 מיליון דולר בחברות הפורטפוליו שלה כאשר בסוף חודש מרץ השנה השווי ההוגן של ההשקעות הסתכם בכ-18.8 מיליון דולר. ברבעון השני צפויה השותפות לרשום שערוך של ההשקעה בחברת lumen (מטה פלואו) שעליה ארחיב בהמשך בהיקף של כ-650 אלף דולר בעקבות המרת השקעת SAFE בהיקף של 1.5 מיליון דולר שבוצעה בחברה למניות של החברה.
אלמדה נסחרת כיום לפי שווי של כ-40 מיליון שקל זאת לאחר ירידה של כ-27% מתחילת השנה. אלמדה – בדומה לסקטור הטכנולוגיה ומדעי החיים סבל בחודשים האחרונים מחולשה ומבין 14 השותפויות אשר נסחרות בת”א – אלמדה ממוקמת במקום השישי מבחינת תשואה השנה.
מי שמזהה את הפוטנציאל הטמון באלמדה במחיר הנוכחי זה השותף הכללי שרכש בחודשים האחרונים יחידות השתתפות – אם כי לא בסכום משמעותי.
האירועים המשמעותיים בשותפות
סיבוב גיוס משמעותי בויריליטי
אחד הדיווחים המשמעותיים של אלמדה לפני מספר שבועות נוגע לחברת הפורטפוליו ויריליטי בה השקיעה אלמדה סכום של 1.5 מיליון דולר. ויריליטי עוסקת בבעיה שגברים פחות אוהבים לדבר עליה – שפיכה מוקדמת. ויריליטי פיתחה מדבקה לא תרופתית לטיפול בבעיה אשר מדביקים אותה על העור ומייצרת גירוי חשמלי אשר מטפל את בבעיה.
חברת ויריליטי קיבלה כבר בנובמבר 2021 אישור FDA לשיווק המוצר ולפני מספר שבועות השלימה גיוס של כ-10 מיליון דולר מחברת הביטוח מגדל ומקבוצת ארקין. ההשקעה של השניים בוצעה במסגרת השקעת SAFE – השקעה אשר תומר למניות במסגרת סבב הגיוס הבא שתבצע החברה.
חברת ויריליטי מתמקדת כעת בבניית תשתית השיווק והמכירות שלה באארה”ב ואירופה. . גיוס ההון שבוצע תומך בהפניית המשאבים הרלוונטיים לטובת תשתית השיווק והמכירות של המוצר.
אירוע משמעותי בביופרוטקט
אחת מחברות הפורטפוליו המעניינות של אלמדה נקראת ביופרוטקט שבה הושקע סכום של 3 מיליון דולר. החברה נמצאת בעולם האונקולוגיה ורוצה לסייע למאות אלפי גברים אשר סובלים מסרטן הערמונית ועוברים טיפולי הקרנה. המוצר שפיתחה החברה מיועד למנוע נזק לרקמות והפתרון שפיתחה הוא בלון עשוי מפולימר. הבלון מוחדר כיחידה שלמה, ומנופח בתוך גוף החולה, ובכך מאפשר לרופא שליטה מלאה על מיקום הבלון.
בחודש אפריל עדכנה ביופרוטקט על הניסוי הפיבוטלי שנערך במוצר של החברה וכלל 222 חולים. תוצאות הניסוי הציגו יעילות ובטיחות בהגנה על רקמות במקרים של טיפול בסרטן הערמונית תוך הורדת החשיפה לקרינה בשיעור של כ-75%. על בסיס תוצאות הניסוי עתידה ביופרוטקט להגיש את המוצר שלה לאישור ה-FDA וההחלטה צפויה להתקבל לקראת סוף שנה או בתחילת השנה הבאה.
ההצלחה של ביופרוטקט מגיעה במקביל לחדשות פחות טובות למתחרה המשמעותית בשוק – חברה בשם אוגמניקס אשר נמצאת בבעלותה של בוסטון סיינטיפיק אשר רכשה אותה בשנת 2018 תמורת כ-600 מיליון דולר. הפתרון של אוגמניקס הוא ג’ל אשר החיסרון המרכזי שלו הוא שהוא אינו מאפשר שינוי מיקום לאחר שהוא מוחדר למטופל. למרות חיסרון זה – אוגמניקס נהנית היום מקצב מכירות של יותר מ-100 מיליון דולר בשנה.
לפני מספר חודשים סיפקה בוסטון אזהרה למשתמשים על בעיית בטיחות שהתגלתה במוצר הנגרמת מאופן החדרת הג’ל. מאחר וביופרוטקט אינה מחדירה ג’ל אלא בלון מתנפח – פרופיל הבטיחות שלה שונה לחלוטין. למרות אזהרות הבטיחות – רופאים עושים שימוש בג’ל של אוגמניקס – פשוט מאחר ואין למוצר כרגע תחרות. עם זאת, אציין כי בימים אלו נכנסת לשוק חברה חדשה מתחרה המשווקת סוג אחר של ג’ל.
אזהרת הבטיחות של אוגמניקס מספקת רוח גבית לביופרוטקט ולחיזור מצד שחקניות פוטנציאליות. ביופרוטקט עשויה להפוך יעד לרכישה –על ידי חברה מתחרה אשר רוצה להיכנס לשוק הזה ולהתחרות בבוסטון סיינטיפיק ראש בראש עם מוצר בטוח יותר. האם אכן תהיה עסקה וביופרוטקט תהפוך יעד לרכישה? אני מאוד מקווה שכן. כך או כך, בחברת ביופרוטקט ינסו למקסם את השווי שלהם על בסיס אותו אירוע בטיחות של המתחרה.
הכירו את חברת Lumen (מטא פלואו)
במסגרת הכתבה – אתן זרקור על שתי חברות נוספות בפורטפוליו של אלמדה. הראשונה שבהם נקראת מטא פלואו אך היא מוכרת יותר תחת השם Lumen. חברת אלמדה נכנסה להשקעה בלומן בדצמבר 2020 כאשר השקיעה 1.5 מיליון דולר במסגרת הסכם SAFE (הלוואה אשר מומרת למניות בסבב הגיוס הבא). עד כה גייסה החברה סכום של כ-19 מיליון דולר (כולל ההשקעה של אלמדה).
לומן היא חברה ישראלית שהוקמה בשנת 2014 ופיתחה מכשיר מבוסס בינה מלאכותית אשר מודדת את הדלק המטבולי של הגוף. במקביל למדידה – לומן פיתחה תוכנה אשר מעניקה למשתמש המלצות בהתאם לתוצאות המדידה כדי לשפר את הבריאות המטבולית של המשתמש ובכך מסייעת לו לשפר את אורך החיים.
המוצר של החברה הוא מכשיר נייד שהמשתמש נושף נשיפה או שתיים לתוכו. הנתונים מפוענחים באמצעות אלגוריתם, המדווח לגבי המטבוליזם הייחודי של כל משתמש ובהתאם לכך ממליץ לגבי העדפות התזונה ואורח החיים. המכשיר של החברה משווק לצרכן הסופי בשיווק ישיר ברחבי העולם בדגש על ארה”ב ועל השוק האירופאי.
למה בכלל צריך את המוצר של לומן? נכון להיום המדידות של הדלק המטבולי מבוצעות רק במעבדות מיוחדות (תא מטבולי) והתוצאה היא שלא ניתן להפיק תובנות מעשיות מכך. על ידי השימוש במוצר של לומן המשתמש משיג תוצאות רצויות כגון ירידה במשקל, שיפור ביצועים ספורטיביים ושיפור הבריאות.
הטכנולוגיה של לומן החלה להימכר בשנת 2018 על ידי אתר של מימון המונים והוא סופק ללקוחות במהלך 2019. החל משנת 2020 המוצר משווק לציבור הרחב ועד כה נמכרו מוצרים במיליוני דולרים. החברה מוכרת אותו על ידי אתר האינטרנט בשיווק ישיר לצרכן הסופי (ללא מפיצים).
כעת – האתגר הגדול של לומן הוא אתגר שיווקי. החברה צריכה להגיע לצרכנים ולהסביר להם מדוע הם צריכים לרכוש דווקא את המוצר הזה (ולא מוצרים מתחרים). החברה גובה דמי שימוש חודשיים של 25 דולר עבור השימור באפליקציה ובמכשיר. זה מבטיח לה תזרים הכנסות קבוע וצומח ככל שהמשתמשים מרוצים מהתובנות אשר מספק להם המוצר.
קשה לי להעריך מהי “אסטרטגיית היציאה” של אלמדה מההשקעה בחברת לומן – אך הסיכון מצד השותפות הוא לא גדול מדי. מצד אחד – ישנו סיכוי שככל שהמוצר יתפוס הוא ימוזג אל חברה אחרת אשר מציעה טכנולוגיה משלימה (אירוע אקזיט). מצד שני – אפשרות נוספת היא להנפיק את החברה בבורסה כדי להאיץ את השיווק ואולי אף פיתוח של מוצרים נוספים ושיפור האפליקציה הקיימת.
הכירו את חברת בילונג לייף
החברה השנייה שאסקור כאן היא חברת בילונגטייל המוכרת בשם המסחרי בילונג לייף (ובקצרה: בילונג) – חברת בריאות דיגיטלית אשר פעילת בתחום ניהול וניווט טיפולים. אלמדה נכנסה להשקעה בחברה ביולי 2021 כאשר השקיעה בבילונג סכום של 2 מיליון דולר בהסכם SAFE (הלוואה אשר תומר למניות בסיבוב הגיוס הבא).
בילונג הוקמה בשנת 2014 ועוסקת בפיתוח פלטפורמות מותאמות אישית לניהול קשרים בין מטופל לבין רופאים, ספקי שירותי בריאות, חברות ביטוח ויצרניות התרופות. חברת בילונג מקיפה את החולה מכל הכיוונים (360 מעלות) וכך מסייעת לו בניהול המחלה שלו. החברה עובדת בשלוש אינדיקציות מובילות – מחלת הסרטן, מחלות מעי דלקתיות וטרשת נפוצה.
באמצעות הפלטפורמה של בילונג – החולה יכול לשוחח עם חולים אחרים בפורום או להתייעץ עם רופאים שונים. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לחבר אותו לניסויים קליניים שיכולים להתאים לו. החולה יכול לנהל את התיק הרפואי שלו על גבי הפלטפורמה ועוד שלל פעולות אשר מסייעות למטופל בהתמודדות עם המחלה.
כך למשל, הפלטפורמה אוספת נתונים מהעולם האמיתי ובאמצעות טכנולוגיה של זיהוי תווים ועיבוד שפה טבעית. המידע נאסף ובאמצעותו מספקת החברה לחולה תובנות מותאמות אישית – בהתאם לצרכיו. איזה סוג של מידע? זימונים ותזכורות לטיפולים ובדיקות, תכני חינוך רפואי, קישורים לבית חולים וקופות חולים, איתור רופאים מובילים, קהילות מטופלים תומכות ועוד.
עד כה הושקעו 35 מיליון דולר בחברת בילונג. ההפעלה המסחרית החלה בשנת 2016 עם האפליקציה של הסרטן. בשנת 2019 הוסיפה החברה את האפליקציה של הטרשת הנפוצה ובשנת 2020 את האפליקציה של מחלות מעי דלקתיות. בבילונג מעוניינים להרחיב את הפעילות למחלות נוספות, גיאוגרפיות נוספות ופיתוח של מוצרים נוספים. החברה רושמת מכירות של מיליוני דולרים בשנה מספקי שירותי בריאות וחברות תרופות בעוד שהשירותים עבור המטופלים ניתנים ללא עלות.
בילונג החלה את הפעילות שלה בישראל אבל כיום רוב הפעילות שלה בארה”ב. בישראל המערכת זוכה לביקורות חיוביות מצד המטופלים – אך האתגר הגדול הוא לפרוץ לשוק הגלובלי. חברות עם פעילות דומה זו נסחרות בשוויים עצומים. כך למשל חברה בשם Doximity (סימול: DOCS) שלה הכנסות שנתיות של כ-340 מיליון דולר נסחרות בוול סטריט לפי שווי של יותר מ-8 מיליארד דולר.
דוקסימיטי היא פלטפורמה דיגיטלית עבור אנשי רפואה בארה”ב שבה חברים למעלה מ-80% מהרופאים במדינה. דוקסימיטי מספקת לחברים אפשרות להתעדכן בחדשות, במחקרים רפואיים, מסייעת לרופאים לנהל את הקרייה ולערוך ביקורי בית וירטואליים. ניתן לומר בזהירות שהפעילות של בילונג דומה במאפיינים שלה לזו של דוקסימיטי – ופה נמצא החלום הרטוב של בילונג.
סיכום
אלמדה מציינת בימים אלו כמעט שנתיים להיותה חברה ציבורית ובזמן הזה השקיעה כבר 17 מיליון דולר בתשע חברות פורטפוליו מעניינות. עד כה סקרתי בפניכם שבע מבין תשע החברות – אך כל אחת מן ההשקעות נבחנה בקפידה על ידי הנהלת השותפות. עד כה אלמדה רשמה עליית ערך בחלק מחברות הפורטפוליו אבל הבוננזה תתרחש כאשר אחת מהחברות תגיע לאקזיט.
אחרי שנתיים של השקעות – חלק מחברות הפורטפוליו של אלמדה כבר בשלות לאקזיט. חלק מהחברות נמצאות בשלבי המכירות, חלקן ממתינות לאישורים רגולטוריים. שאלת המפתח היא רק מהיכן האקזיט יגיע, מתי, ומה יהיה הסכום שייכנס לקופה של השותפות.
אלמדה האטה את קצב ההשקעות שלה השנה – ולכן אני לא רואה תרחיש של גיוס הון בקרוב. סקטור השותפויות לא רואה נחת כל כך – אך מספיק אקזיט אחד משמעותי כדי להחזיר את האמון של המשקיעים בתחום. אני מקווה שאלמדה תוכיח למשקיעים ששותפויות המו”פ הן מכשיר ראוי.
גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך.
כל הפועל בנייר על בסיס סקירה זו – לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו.
נכון למועד פרסום הכתבה – הח”מ אינו מחזיק בניירות המוזכרים בכתבה
יובהר כי הח”מ הינו נותן שירותים של שותפות אלמדה