אחת מהחברות שוירוס הקורונה עושה לה טוב אך אינה זוכה לכותרות תקשורתיות מדי היא חברת על-בד. בשנת 2020 המניה של על בד טסה ב-230% ובשנת 2021 המומנטום העסקי לא נעצר והמניה כבר טיפסה עוד 35% והשווי של החברה נושק למיליארד שקל. בכתבה נתייחס להתפתחויות בחברה ונסביר מדוע המומנטום העסקי של החברה הוא מצוין – גם אם הקורונה תיעלם מחר מן העולם בפתאומיות (וזה לא יקרה כל כך מהר).
למי שאינו מכיר, חברת על בד עוסקת בייצור ושיווק של מטליות לחות ובדים לא ארוגים (תיכף נרחיב על הפעילות). החברה נמצאת בבעלותו של מושב משואות יצחק אשר מחזיק ב-61% מהמניות של החברה. שווי המניות שבידי המושב מסתכמים ב-600 מיליון שקל. פרט למושב – גם כלל ביטוח וגם מגדל הם בעלי עניין עם החזקה של כ-5-6% כל אחד.
גם אם כל העולם יחוסן לקורונה בתוך מספר חודשים, וגם אם לא יהיה אף אדם בעולם שמאומת לוירוס – הקורונה גרמה לשינויים גדולים יותר בהתנהגות של הצרכנים – החל מהעבודה מהבית, ממשיך באפליקציות אשר צברו תאוצה (דוגמת זום) וזה ממשיך גם בהתנהגות של הצרכנים בכל הקשור לחיטוי והיגיינה.
בעקבות התפשטות הוירוס, אנשים מודעים יותר בצורך לחטא משטחים גם בגלל וירוס הקורונה. כחלק מזה, בשבוע שעבר עדכנה החברה כי הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA) אישרה כי המותג של מגבוני החיטוי של על בד נמצא יעיל כנגד נגיף הקורונה (יחד עם מגוון רחב של מגבונים נוספים).
הפעילות של חברת על בד היא אחת מחברות הבד הלא ארוג הנסחרות בבורסה בתל אביב. חברות נוספות בתחום הינן ספאנטק, אבגול ושלאג. הפעילות של החברה הינה בתחום הבדים הלא ארוגים והמגבונים שהחברה מייצרת הינם עבור המותג הפרטי. הפעילות של על בד מתבצעת על פני שבעה אתרי ייצור בשלוש יבשות.
על בד נמצאת בכל שרשרת הערך בתהליך הייצור של המגבונים הלחים, ובכך נבדלת מהחברות המתחרות לה בשוק ההון המקומי. הדבר מתבצע באמצעות המפעל של החברה הנמצא במושב משואות יצחק. במושב מייצרת החברה את הבדים הלא ארוגים אשר משמשים את חומר הגלם העיקרי במפעל הייצור של המגבונים. בנוסף, במפעל של החברה בדימונה מייצרת על בד את ניירות ההידרופיין אשר משמשים כחומר גלם לייצור של מגבונים נשטפים. בדרך הזאת, על בד למעשה מייצרת לעצמה את הבדים הלא ארוגים – שזה הנתח המרכזי בעלות של המוצר הסופי.
את הבדים הלא ארוגים וניירות ההידרופיין מעבירה החברה למפעלי הייצור שלה באירופה וארה”ב. לעל בד יש היום מפעל ייצור בגרמניה שבו מועסקים כ-650 עובדים, מפעל ייצור בפולין שבו מועסקים כ-200 עובדים ומפעל ייצור בארה”ב שבו מועסקים כ-330 עובדים. כמו כן, לעל בד יש מרכז הפצה ענק בסמוך למפעל בארה”ב בשטח של 45,000 מ”ר להפצת המוצרים שלה ללקוחות.
התוכנית האסטרטגית של על בד
במקביל למשבר הקורונה בעולם – על בד, בהובלת היו”ר החדש מיקי לזר והמנכ”ל דן מסיקה, זיהתה את ההזדמנות כדי להרחיב את קווי הייצור. החל מחודש אפריל ועד סוף שנת 2020 השקיעה על בד סכום של 15 מיליון אירו בהרחבת כושר הייצור של המפעלים שלה. זה אולי הסימן המשמעותי ביותר אשר מרמז על כך שעל בד נערכת להמשך צמיחה משמעותית בביזנס שלה.
בנוסף, החברה החליטה על שינוי מבנה ארגוני אשר מבוסס על חמש חטיבות – שלוש חטיבות מגבונים (אירופה, ארה”ב וישראל, ושאר העולם). החטיבה הרביעית היא חטיבת הבדים המרכזת את ייצור הבדים המהווים חומר גלם למגבונים. החטיבה החמישית היא חטיבת הטמפונים שנרכשה לפני זמן רב (רוזתם) ומהווה כ-10% מהפעילות של החברה וקרובה לאיזון.
התוצאות הכספיות של על בד
הרבעון השלישי של על בד היה פנטסטי. הכנסות של 405 מיליון שקל ורווח נקי של 41 מיליון שקל. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 רשמה על בד רווח מצטבר של 88 מיליון שקל לעומת הפסד של 22 מיליון שקל.
למרות התוצאות הטובות ברבעון השלישי, המניה של החברה כמעט ולא עלתה (6% בערך). בשוק ההון חשבו שההישג הרבעוני הוא נקודתי בגלל הקורונה (כפי שקרה כלפי אחרות). עם זאת, הצגת התוכנית האסטרטגית של החברה בתחילת השנה הבהירה לשוק כי הביצועים של החברה אינם צפויים להיפגע ושמגמת הצמיחה עשויה כנראה להימשך הלאה גם אל תוך 2021.
ותראו מהי התוצאה: ביום הדוחות (15 בנובמבר), המניה עלתה ב-3% ל-7,500 אגורות. עם זאת, לאחר מכן המניה לא הצליחה להתקדם עד סוף השנה ואת 2020 סיימה על בד בשער של 7,000 אגורות. מאז – הגיע זינוק נוסף במחיר המניה במחזורים הולכים ועולים עד למחיר של יותר מ-9,300 אגורות – מחיר המשקף לעל בד שווי של כמיליארד שקל.
שוק ההון גילה למעשה את על בד מחדש. הוא הבין את העוצמה שיש בחברה, על השינוי התפיסתי של הצרכנים וכעת מתחיל לא רק לתמחר הצלחה נקודתית, אלא גם מתחיל לתמחר צמיחה אמיתית בפעילות אל תוך שנת 2021 ואילך.
חבר טוב, וכנראה אחד מהאנשים המקצוענים שיש בשוק ההון (אשר גם מחזיק בנייר בהיקף משמעותי) הסביר לי בעת פרסום הדוחות של הרבעון השלישי כי לטענתו המניה נסחרת במכפיל EBITDA נמוך מאוד על הרווח התזרימי החזוי לשנת 2021. גם לאחר העליות האחרונות במחיר המניה מאז הדוחות הוא סבור שהמחיר הנוכחי מתמחר מכפיל 4-6 על התוצאות החזויות ב-2021 ולכן הוא ממשיך להחזיק בנייר.
אינני כמובן יודע מה יהיו התוצאות של על בד לשנת 2021. עם זאת, ובכדי להצדיק את המחיר – על בד צריכה להמשיך ולהראות שיפור בביצועים שלה ברבעון הרביעי של השנה ואילך. האם זה יקרה? את זה נדע בחודש מרץ במסגרת פרסום הדוחות הכספיים.
גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך.
כל הפועל בנייר על בסיס סקירה זו – לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו.
נכון למועד פרסום הכתבה – הח”מ אינו מחזיק במניות המוזכרות בכתבה
יובהר כי הח”מ הינו נותן שירותים של חברות ציבוריות בתחום יחסי הציבור, קשרי המשקיעים, ייעוץ להנפקות, שירותי מידע ועוד