שני ימי מסחר נותרו עד סוף שנת 2018 ועד כה סימנו שמונה מניות שלדעתנו יכו את השוק יחדיו בשנת 2019. היום אנחנו נסמן את המניה התשיעית והלפני אחרונה ומחר נסגור את הרשימה. המניה התשיעית שאנחנו בוחרים לשנה הקרובה היא חברת רבל.
לותיקי הקוראים של הוט סטוקס נזכיר כי מניית רבל הייתה בתיק המניות החמות בשנת 2016 כשרק הוקם אתר הוט סטוקס. באותה שנה הניבה המניה תשואה חיובית של 19%. בשנת 2017 המניה נגרעה מהתיק והמניה הניבה תשואה שלילית של 10%. בשנת 2018 המניה המשיכה לאבד גובה ושווי החברה נחתך בכ-25%.
אנחנו מנצלים את רמת המחירים הנוכחית כדי להחזיר את המניה לתיק המניות החמות שלנו לשנה הקרובה. בשווי של 444 מיליון שקל, לדעתנו המחיר שבו נסחרת המניה הוא ראוי – כאשר יש לא מעט אפסייד ומנועי צמיחה שלדעתנו קיימים בחברה
מי את רבל?
אם אינכם מכירים את החברה – רקע קצר. רבל עוסקת בפיתוח וייצור מערכות אוורור ומכלולים מפלסטיק לתעשיית הרכב. לחברה יש שני מגזרים פעילות – תחום מערכות הרכב ותחום החלקים לרכב. תחום מערכות הרכב זה התחום המוביל של החברה שמניב לה את רווחיה ואת תזרימי המזומנים שלה. תחום החלקים המבניים לרכב מציג צמיחה יפה אך מפסיד כסף. אולי בשנה הקרובה הוא יגיע לאיזון כלשהו.
הפעילות הרווחית של החברה הינה של פיתוח מערכות ומכלולים שעשויים פלסטיק המיועדות להתקנה במערכות הרכב ובהם מערכות האוורור ומערכות הדלק. החברה מייצרת גם מתזים לשטיפת פנסים ושסתומים למערכות בלימה. הפעילות ההפסדית של החברה נמצאת אף היא בתחום הרכב שבו מוכרת החברה מוצרים מבניים מבוססי פלסטיק להתקנה בכלי הרכב. מדובר במוצרים למבנה הרכב. למעשה – המוצרים של ארקל הינם חלקי פלסטיק אשר מחליפים כיום מוצרים אשר יוצרו בעבר ממתכות שונות וכך מקטינים את משקל הרכב הכולל.
כל הפעילות של החברה הינה מול יצרניות הרכב הגדולות. המוצרים של רבל משתלבים בדגמי הרכב החדשים. ברגע שרבל נכנסת עם מוצר לדגם מסוים – היא תמשיך ולספק את החלקים לאורך כל חיי הדגם. כל ההסכמים הינם הסכמי מסגרת אשר ממומשים לאורך השנים. רבל מספקת מדי רבעון את הצבר קדימה.
המספרים מאחורי רבל
הנה המספרים בתשעת החודשים הראשונים של השנה: תחום מערכות הרכב הציג רווח תפעולי של 9.7 מיליון אירו ואילו מגזר החלקים לרכב הציג הפסד של 2.7 מיליון אירו. בשנת 2017 כולה רשם המגזר הרווחי של מערכות הרכב רווח תפעולי של 8.2 מיליון אירו ואילו מגזר החלקים רשם הפסד של 2.9 מיליון אירו.
אם לפשט את הנושא – הפעילות הרווחית של החברה מסבסדת למעשה את הפעילות ההפסדית. ובתיאוריה – אילו רבל הייתה מחליטה היום לסגור את הפעילות ההפסדית – הרי שהרווחיות שלה הייתה קופצת ב-30-40% וה-EBITDA המייצג של החברה היה מזנק בעשרות אחוזים (ומושך איתו מעלה את מחיר המניה). אגב – מצב שכזה התרחש ביצרנית הרובוטים לניקוי בריכות מיטרוניקס – לפני כמה שנים החליטה החברה להפסיק ולהשקיע משאבים בפעילות הפסדית – והרווח זינק בצורה מטאורית.
צבר ענק קדימה
בואו נדבר כרגע רק על הפעילות הרווחית בתחום מערכות הרכב. הצבר של החברה קדימה מסתכם במיליארד אירו. בשנת 2019 לבדה הצבר הוא 167 מיליון אירו. כלומר – גם אם ניקח אותו בצורה שמרנית על 150 מיליון אירו – הרי שמדובר יהיה בצמיחה מרשימה מול מה שהוכר בשנת 2018 (קצב של 100 מיליון אירו). העלייה בהכנסות בתחום צפויה להיות מתורגמת לגידול ב-EBITDA ולהערכתי האישית גם לשיפור ברווחיות של הקבוצה.
גם בתחום ההפסדי נראה שבשנה הקרובה רבל צפויה לצמצם את ההפסד. קצב ההכנסות השנה עומד על 100 מיליון אירו. עם זאת, בשנה הבאה יש צבר של 125 מיליון אירו. זוהי בערך הרמה שבה ארקל מתאזנת. כלומר – גם בתחום ההפסדי כנראה השנה הקרובה תציג שיפור.
מה לגבי התמחור?
נכון לרגע זה רבל אינה מתומחרת במכפיל גבוה. הנה החישוב – שווי החברה הוא 103 מיליון אירו. נכון לסוף ספטמבר לחברה יש חוב פיננסי של 73 מיליון אירו כך ששווי הפעילות של החברה מתומחר ב-176 מיליון אירו. על בסיס ארבעת הרבעונים האחרונים – רבל ייצרה EBITDA של 20 מיליון אירו כך שהחברה נסחרת במכפיל EBITDA של 8.75.
מדובר במכפיל מעט גבוה אך אינו מייצג מאחר וברבעון הרביעי של שנת 2017 נרשם EBITDA של 2.6 מיליון אירו בלבד מאחר וכלל הפרשה לירידת ערך בסך 1.6 מיליון אירו על פעילות החברה באלבמה. בנטרול הפחתה זו שהינה חד פעמית – החברה נסחרת סביב מכפיל EBITDA של 8.
הבוננזה?
יש שלושה דברים שגורמים לי לאהוב את החברה – הראשון הוא הצמיחה של החברה בפעילות מערכות הרכב והציפייה לגידול חד ב-EBITDA בשנה הקרובה בשל הסכמי המסגרת החתומים לשנה הקרובה. הסיבה השנייה הוא הצפי לצמצום ההוצאות בפעילות של חברת ארקל ההפסדית. ללא ארקל – רבל הייתה שווה 30-50% יותר.
הסיבה השלישית הינה דיווח לקוני שסיפרה החברה כחלק מהנפקת אג”ח שביצעה רבל ברבעון הרביעי של השנה. אני לא נותן לו חשיבות ולכן מבחינתי מדובר באופציה שכרגע נמצאת מחוץ לכסף. רבל ציינה שקיבלה הצעת ראשונית למכירת הפעילות הרווחית של הרכב. רבל ציינה שיש פערים כספיים בין הצדדים אך המגעים נמשכים.
אני לא בונה על עסקה פוטנציאלית בתחום מערכות הרכב – אבל אם אכן תהיה עסקה היא תתרחש בשווי של מיליארד שקל לפחות (למעלה מכפול משווי השוק). למעשה – רוכש פוטנציאלי ירכוש רק את הפעילות הרווחית של רבל וישלם עליה מחיר מלא וישאיר את רבל עם הפעילות ההפסדית. למעשה – זה יכול להיות אקזיט מרשים מאוד אם יתרחש. למען הסר ספק – אני לא בונה על זה אך מדובר באופציה שיכולה להציף ערך בחברה.
השילוב בין צפי לצמיחה מואצת בשנה הקרובה, צמצום הפסדים בארקל והעובדה שרבל הינה שחקנית מובילה בתעשייה שמספקת מוצרים הכרחיים ליצרניות הרכב הגדולות – היא זאת שגורמת לי לאהוב את החברה ולבחור בה לתיק המניות החמות שלנו לשנת 2019.
גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך
נכון למועד פרסום הכתבה – הכותב אינו מחזיק במניה ואינו מתכוון לפעול בנייר
יודגש כי תיק המניות החמות הוא תיק תיאורטי בלבד שנבנה מתוך הערכה כי הוא יניב תשואה עודפת על פני תשואת מדד ת”א 125. אין כל התחייבות שכך יהיה.