עוד לא הספקנו להתאושש מהזינוק של מניית מודיעין – וכבר בשבוע החולף ניתן היה לראות זינוק במניית שפע ימים ובמניית מודיעין. בשני המקרים אין הסבר פונדמנטלי אמיתי המניח את הדעת לזינוק. כאמור בסקירה המקדימה שפרסמה השבוע – אנו מנסים לחפש את המניות הבאות שיכולות לקום מהקרשים ולטוס בעשרות רבות של אחוזים ויותר – אך אנחנו מנסים לאתר אירועים פונדמנטליים אמיתיים שיעירו ניירות מתרדמתם.
המניה הראשונה אצלנו בקנה היא מדיוי. רגע השיא של החברה התרחש ביוני 2014 – לפני מעט יותר משנה וחצי. הפעילות של החברה נכנסה לבורסה והמניה ביצעה מהלך מטאורי של 1,000% בתוך כשבוע תוך שהיא מרכזת מחזורים ערים במיוחד שבשיאם הגיעו לעשרות מיליוני שקלים ביום. מאז – המניה התקררה מאוד, הסוחרים התרחקו ממנה, גיוסי ההון והצורך במזומנים יצרו כדור שלג שהפיל את המניה והיום המנייה נסחרת בשווי של 4.7 מיליון שקל בלבד (מחיר מניה 44.6 אגורות)
מדיוי, למי שהספיק לשכוח פיתחה מוצר ייעודי עבור נשים בהריון במטרה להקל על תהליך הלידה. המוצר של החברה נקרא לייבוראייד, או כמו שכפי התקשורת אוהבת לקרוא לו ה-“נשכן”. היולדת מניחה את הנשכן בפה במהלך תהליך הלידה בשלב הלחיצות והדבר אמור להקל על תהליך הלידה.
בחברה טוענים כי המוצר אינו רק מקל על תהליך הלידה והינו בעל השלכות בריאותיות. את הטענה הזאת הצליחה מדיוי להוכיח באמצעות מחקר מקיף שנערך בקרב כ-200 יולדות ותוצאותיו פורסמו לפני כשנה. המחקר הראה באופן מובהק במיוחד שיולדות המשתמשות בנשכן הגיעו לניתוח קיסרי בשיעור של 1.2% בלבד לעומת יולדות שלא השתמשו בנשכן והגיעו בשיעור של 6.4%. גם פעילות הוואקום הציגה ירידה משמעותית אצל היולדות שהשתמשו במוצר מול יולדות שלא השתמשו. המחקר שנערך הצביע על מובהקות סטטיסטית משמעותית (p=0.005) כך שכנראה באמת המוצר עושה משהו.
אז נכון, המוצר של מדיוי נמצא בשוק המקומי (בסופרפארם ניתן לרכוש אותו תמורת 250 שקלים) ואם למוצר יכולות מרשימות כפי שנטען – יולדת תהיה מוכנה לשלם גם 1,000 שקל ויותר בשביל להקטין דרמטית את הסיכוי להגיע לניתוח קיסרי. אבל משהו לא עובד כנראה בהחדרת המוצר לשוק. אילו בתוכנית הטלוויזיה בייבי-בום יולדת הייתה משתמשת במוצר – סביר להניח שיום אחרי זה כל המדינה הייתה מדברת על זה ובכל קבוצות האימהות בפייסבוק (מאמאזון סטייל) היו מדברים על זה והבאזז היה אדיר.
למה זה ככה? כי זה המצב המעט דפוק במדינה שלנו. צריך אייטם של כמה דקות בערוץ 2 על כך שנקניק עלול להיות מסרטן – ומיד כולם מפסיקים לקנות נקניק. צריך מגפת שפעת עולמית מפחידה? מיד כולם רצים להתחסן (והסוחרים קונים ביונדווקס). אייטמים בבייבי בום או תוכניות שכאלו עולים כסף אבל לעתים – הם שווים כל שקל. מספיק יולדת אחת שלה מסתבך תהליך הלידה בשביל לייצר באזז סביב המוצר שמקל על תהליך הלידה – ומריץ כל יולדת לסופרפארם בשביל זה.
מדיוי היא חברה צרה מבחינת כוח אדם – רק שישה עובדים, הוצאות של כ-200-250 אלף שקל בחודש בסה”כ. עם 2.5 מיליון שקל שנמצאים בקופה של החברה לאחר הגיוס האחרון – יש לה כסף עד הרבעון השלישי של השנה בערך (החברה עתידה להוציא 200,000 דולר על גיוס אקוויטי בחו”ל – אבל על כך נרחיב עוד מעט). הגיוס האחרון בוצע בשער 75 שבו השתתפו גם בעלי השליטה. כשהמניה בשער 45 – סביר להניח שגיוס נוסף לא יתרחש בחודשים הקרובים (למרות שטכנית ניתן) ושלחברה יש זמן לעבוד ולהשיג תוצאות.
שני אירועים לדעתי יכולים לתת טריגר למהלך עליות והתעניינות מחודשת של סוחרים בחברה, בפעילותה ובמניה:
1. סין – מדיוי ממתינה לאישור ה-CFDA כבר זמן רב. תהליך האישור של המוצר התעכב. להערכתי, קבלת אישור ה-CFDA הסיני יכול לייצר באזז מחודש סביב המניה ולייצר מהלך עליות של יותר מ-100% במסחר יומי. האישור כמובן לא אומר שהחברה עוברת לרווחיות, זה לא אומר שיש הכנסות (למרות שבחברה מצפים שכן) – אבל זה בהחלט אירוע מהותי. בשוק ההון לא מצפים לאישור הזה, אבל לדעתי הסיכוי שהאישור יתקבל בסופו של דבר הוא גבוה. השאלה היא רק מתי ואיפה תהיה המניה בעת קבלת האישור.
2. ארה”ב – אחד מהשווקים אליהם רוצה מדיוי לחדור הוא השוק האמריקאי. לשם כך – חשוב לקרוא את הדיווח הבא שפורסם לפני פחות מחודש. החברה מקצה 200 אלף דולר מהתקציב שלה למימון פעילות שיווק והפצה של מוצר הלייבוראייד בארה”ב. עוד לא ברור כיצד הדבר יבוצע, אך בפועל מדובר בהנפקה של חברת הבת ורישום המניות למסחר. אתם יודעים – משקיעים, תשקיף וכו’. ההנפקה לא תתבצע מן הסתם בשווי האפסי שבו נסחרת המניה בארץ. גם אם ההנפקה תתבצע לפי שווי של 5 מיליון דולר לפני הכסף – מדובר יהיה בהצפת ערך משמעותית עבור בעלי המניות. לדעתי התהליך הזה יוכל להבשיל לקראת אמצע 2016 (אם יש לכם סבלנות).
השילוב בין שני האירועים לעיל – יכול לייצר את שינוי המגמה שבו נסחרת המניה. שווי של פחות מ-5 מיליון שקל לא נותן למדיוי יותר מדי צ’אנסים להוכיח את עצמה. מהבחינה הזאת, זה להיות או לחדול. הסיכון להפסיד את כל הכסף קיים – אך במשוואת הפרופיל סיכוי סיכון – זה ממש לא בלתי סביר שמניה כמו מדיוי הנמצאת בשפל תזכה שוב להיות באור הזרקורים התקשורתי – אך סביר להניח שבחברה היו מעדיפים שהבאזז לא יהיה דרך השתוללות המניה אלא דרך ציבור היולדות. כשזה יקרה – המניה כבר תדע להדביק את הפער.
גילוי נאות: אין בנכתב לעיל המלצה לפעולות בניירות ערך. מדיוי הינה מניית יתר בשווי נמוך, עם מחזורי מסחר נמוכים ונחשבת למניה מסוכנת מאוד.