
ביום רביעי האחרון צנחה מניית פריון נטוורק ב-15% לאחר הדוחות הכספיים השנתיים. לאחר הירידה במחיר המניה – פריון נטוורק היא המניה בעלת שווי השוק הנמוך ביותר בקרב מניות ת”א 125. בכתבה – אסקור בקצרה את הדוחות הכספיים של החברה ואת התחזיות של פריון נטוורק לשנת 2025. על פניו – נראה כי שוק ההון כמעט ואינו נותן ערך לפעילות של החברה או מאמין לתחזיות של החברה.
פריון נטוורק עברה טלטלה בשנה החולפת כאשר לפני שנה מיקרוסופט שינתה את המדיניות שלה ולמעשה “הרגה” את פעילות החיפוש של פריון נטוורק. החברה נאלצה להוריד שוב ושוב את התחזיות שלה כאשר במקביל, מניית החברה השלימה בשנה שעברה צניחה של 72%.
התוצאות של הרבעון הרביעי של השנה שפורסמו לפני מספר ימים לא היו נוראיות כל כך ביחס לצניחת המניה. גם לאחר הירידה בביצועים של החברה פריון נטוורק סגרה את השנה עם ירידה של 33% בהכנסות ל-498 מיליון דולר אשר הובילו ל-EBITDA חיובי של 51 מיליון דולר. ברבעון הרביעי של השנה רשמה החברה צניחה של 45% בהכנסות ל-130 מיליון דולר וה-EBITDA שנרשם היה חיובי והסתכם ב-15.5 מיליון דולר.
צריך לומר בהגינות שהרבעון הרביעי הרבה יותר מייצג מאשר הביצועים השנתיים. ועדיין – התוצאות הכספיות של החברה מספקות כמה נקודות של אור לשנת 2025. המרכזית שבהן היא שהחברה שמה הרבה יותר דגש על צד הרווחיות באמצעות יישום אלגוריתמים מבוססי בינה מלאכותית (AI). כמו כן, לחברה יש שני מגזרי פעילות הנקראים DOOH ו-CTV אשר הביצועים שלהם השתפרו בשנה החולפת ומספקים רוח גבית לחברה
אחד ממנועי הצמיחה של פריון נטוורק נקרא DOOH – ראשי תיבות של Digital Out of home. פריון נכנסה לתחום במסגרת עסקת Hiverstack עליה הכריזה בסוף שנת 2023. כחלק מהרכישה הודיעה פריון על שותפות עם פלטפורמת פרסום סינית בשם way.io שלה יש גישה לתחום הפרסום הדיגיטלי חוץ-ביתי. השוק הסיני בתחום ה-DOOH הסתכם ב-5.2 מיליארד דולר בשנת 2024 וחברת Hiverstack הכניסה את פריון לשוק הסיני. הפעילות הזאת היוותה ברבעון הרביעי 22% מסך ההכנסות של החברה שהם 27.9 מיליון דולר. במונחי פרופורמה הפעילות הזאת הציגה ברבעון הרביעי צמיחה של 57% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
פריון רווה נחת גם מתחום הפרסום בטלוויזיות חכמות (CTV). פעילות זו רשמה ברבעון הרביעי הכנסות של 15.8 מיליון דולר שהם כ-12% מההכנסות. הצמיחה של פעילות זו עמדה ברבעון הרביעי על כ-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד – אך בחברה סבורים שהצמיחה הזאת אינה מייצגת והרבה יותר נכון להסתכל על הצמיחה השנתית שעמדה על 30%. פעילות ה-WEB וה-Search הציגו ברבעון הרביעי דעיכה משמעותית ביחס לשנה הקודמת אך עדיין היוו כ-66% מסך ההכנסות של פריון ברבעון הרביעי.
לקראת שנת 2025 נראה שפריון נטוורק מצליחה להתייצב בצורה זו או אחרת. ההכנסות של החברה צפויות להסתכם בטווח של 400-420 מיליון דולר ואילו ה-EBITDA צפוי לעמוד על כ-40-42 מיליון דולר – דהיינו 10% מן ההכנסות. כלומר – התחזית של החברה הינה לכך שהחברה תמשיך להיות רווחית בשנה הקרובה למרות כל הצרות שפקדו אותה.
אחד מהנכסים הגדולים של פריון היא קופת המזומנים. לחברה היו 373 מיליון דולר בקופה בסוף השנה וללא חוב. אמנם – מדובר בירידה של כ-100 מיליון דולר לעומת היקף המזומנים בסוף 2023 שהסתכמו ב-473 מיליון דולר – אך שתי הסיבות המרכזיות לירידה במזומנים היו רכישה עצמית של מניות בהיקף של 47 מיליון דולר ותשלום בגין תמורה מותנית בהיקף של כ-53 מיליון דולר. לפריון נטוורק עדיין יש מסגרת לרכישה עצמית של מניות של למעלה מ-40 מיליון דולר.
כאשר מסתכלים על קופת המזומנים של החברה שהיא כ-1.3 מיליארד שקל וללא חוב – רואים כי שוק ההון אינו מעניק שווי כלשהו לפעילות של החברה. בשוק ההון עדיין חוששים מהמשך הרעה בביצועים של החברה או שלא תעמוד בתחזיות. ועדיין – אני סבור שבמצב הנוכחי שבו קופת המזומנים של פריון מלאה ושהחברה עדיין רווחית – הסיכוי עולה על הסיכוי בעת הזאת.
אני מעריך בזהירות כי פריון נטוורק תבצע איזה רכישה אחת או שתיים לפחות השנה כדי לייצר לעצמה מנוע צמיחה נוסף. הכסף של פריון עובד הרבה יותר יעיל כאשר הוא מנוצל לטובת עסקאות וייתכן כי החברה תפנה חלק מהנכסים שלה על מנת לבסס זרוע צמיחה נוספת לחברה אשר תפצה על אובדן הרווחים בתחום החיפוש.
גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך.
כל הפועל בנייר על בסיס סקירה זו – לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו.
נכון למועד פרסום הכתבה – הח”מ אינו מחזיק במניות המוזכרות בכתבה