הכתבה שלנו היום היא כתבת עדכון על חברת כנפיים. בחודש אפריל האחרון כתבתי על המהלכים האסטרטגיים שביצעה החברה אשר הובילו לאיפוס החוב הפיננסי. כעת – בספטמבר 2024 מצבה הפיננסי אפילו עוד יותר טוב לאחר שהחברה ניצלה את הראלי במניית אל על ומכרה מאז חודש אפריל מניות וכתבי אופציה בהיקף של כ-9 מיליון דולר ואף חילקה לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של 3.5 מיליון דולר.
מניית כנפיים נסחרת היום לפי שווי של 172 מיליון שקל לאחר שמתחילת השנה הוסיפה 25% לערכה. הסיפור המרכזי בדוחות הכספיים האחרונים של החברה היה מימוש חלק מההחזקה באל על אשר מלחמת חרבות הברזל עשתה לה טוב. חברת התעופה העלתה מחירים, שיפרה את הרווחיות והוסיפה מתחילת השנה למעלה מ-80% לערכה.
כנפיים מכרה השנה מניות וכתבי אופציה של אל על בהיקף של 9 מיליון דולר. חלק מהמימושים בוצעו לאחר תאריך המאזן בחודשים יולי ואוגוסט ויבואו לידי ביטוי בנזילות של החברה במסגרת הדוחות הכספיים ליום 30 בספטמבר 2024. עם זאת, בכנפיים מציינים כי נכון ליום 21 באוגוסט לחברה יש עודף מזומנים על התחייבויות בהיקף של 7.6 מיליון דולר ובתחילת חודש אוקטובר 2024 גם אמור אג”ח ז’ להיפרע סופית. צריך גם לזכור כי כנפיים טרם מימשה את כל החזקתה באל על והיא מחזיקה בנכס סחיר ששוויו כיום כ-17 מיליון דולר.
סביר להניח שככל שמניית אל על תמשיך לעלות – תפעל כנפיים למימוש הדרגתי של ההחזקה שלה באל על ותהפוך חלק נוסף מהמניות המוחזקות למזומן. אך שאלת המפתח היא מה צפויה לעשות כנפיים עם הכסף שתקבל וכאן אני מזהה שני מהלכים אפשריים שכנפיים עשויה לבצע בהמשך השנה ובשנת 2025:
הראשון – חלוקת דיבידנד או רכישה עצמית
כנפיים חילקה לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של 3 מיליון דולר בשנת 2023 ועוד 3.5 מיליון דולר בשנת 2024. ייתכן שכנפיים תרצה להמשיך ולשתף את בעלי המניות ברווחים שלה גם בשנת 2025 כך שניתן לצפות לחלוקה נוספת (לא הייתי פוסל גם רכישה עצמית של מניות) בשנה הבאה או אפילו עוד השנה אם החברה תרצה בכך.
השני – השקעות וגיוון פורטפוליו ההחזקות
מעבר להחזקה הפיננסית באל על, כנפיים הינה בעלת השליטה בגלובל כנפיים שהינה החזקה וותיקה של הקבוצה. כנפיים מחזיקה היום ב-67% ממניות גלובל כנפיים ששווין בבורסה כיום כ- 62 מיליון שקל. בשנה החולפת השלימה גלובל כנפיים מספר מהלכים לייצוב הפעילות וכיום בבעלותה ארבעה מטוסים בבעלות אשר כולם נמצאים תחת הסכמי חכירה, והיא ממשיכה בבחינת השוק לרבות בחינת אפשרויות לטיוב הצי. לגלובל כנפיים יש החזקה של 33.3% בחברת התעופה הקפריסאית TUS לאחר שהכניסה שותף אסטרטגי ל-TUS – חברת קווי חופשה שהזרימה פנימה כ-3 מיליון דולר בעסקה שהושלמה במרץ האחרון.
גלובל כנפיים רשמה במחצית הראשונה של השנה רווח של 2.8 מיליון דולר, הקטינה את המינוף וצמצמה את ההוצאות בהשוואה לתקופות קודמות. כיום נסחרת המניה של גלובל כנפיים בשווי של כ-25 מיליון דולר כאשר ההון העצמי עומד על כ-53 מיליון דולר. לדעתי האישית, במחירים שכאלו עסקה של הגדלת ההחזקות של כנפיים בגלובל הינה עסקה ראויה.
בנוסף, לחברת כנפיים יש עוד שתי החזקות רווחיות אשר מספקות לה תזרימי מזומנים שוטפים – החזקה של 100% בכנפי תחזוקה והחזקה של 50% בחברת QAS.
אני ארחיב בהמשך על QAS והשפעת המלחמה עליה אך סביר להניח שבכנפיים ינסו לייצר זרוע משמעותית נוספת וייתכן שעם זיקה לתחום התעופה אך אין הדבר מחייב כמובן. סביר להניח שבכנפיים בוחנים כל הזמן עסקאות אסטרטגיות אשר יאפשרו להם להקים זרוע חדשה – אך בהיעדר מידע קשה לנתח עסקה עתידית פוטנציאלית.
הביצועים של כנפי תחזוקה ושל QAS
חברת כנפי תחזוקה היא חברה יציבה מיום הקמתה אשר מספקת שירותי תחזוקה למטוסים של חיל האוויר. כנפי תחזוקה מחלקת את מלוא רווחיה כדיבידנד לכנפיים ובחמש השנים האחרונות סיפקה לכנפיים הכנסות בממוצע של 3.4 מיליון דולר בשנה. במחצית הראשונה של השנה כנפי תחזוקה העלתה לכנפיים דיבידנדים בהיקף של כ-1.7 מיליון דולר.
חברת QAS היא חברה המוחזקת יחד עם חברת סוויספורט בצורה שווה. חברת QAS מספקת שירותי קרקע בנתב”ג. כמו כן בשותפות עם מלונות דן מפעילה QAS טרקליני אירוח בנתב”ג. חברת QAS נוהגת לחלק את רווחיה כדיבידנד באופן שוטף. עם זאת, השיתוק של נתב”ג בעקבות המלחמה והירידה המשמעותית בפעילות החברות הזרות שהינן הלקוחות של QAS פגע בביצועים של חברת QAS שרשמה במחצית הראשונה של השנה הפסד של 558 אלף דולר (חצי מזה מיוחס לכנפיים).
ניתן להעריך בזהירות כי גם ברבעון השלישי הביצועים של QAS אינם מזהירים (הצפי בהתאם לאמור בדוחות כנפיים הינו להכנסות נמוכות משמעותית גם ברבעון זה) אך אני מעריך כי בשלב זה או אחר הפעילות בנתב”ג תחזור לסדרה ואז גם QAS תחזור להרוויח בקצב נורמלי. צריך גם לזכור כי נכון לסוף יוני ל-QAS יש יתרת מזומנים של 20.8 מיליון דולר. כלומר – יש להביא זאת בחשבון בשווי התיאורטי של QAS.
התמחור של כנפיים
לא אכנס כאן לתמחור של החברה. במצגת שפרסמה כנפיים היא מציגה שווי נכסי אינדיקטיבי של החברה שעומד על כ-92 מיליון דולר לעומת שווי השוק שעומד היום על כ-45 מיליון דולר. על פי זה – קיים אפסייד של למעלה מ-100% במחיר המניה ביחס לשווי השוק. גם אם תשחקו עם המספרים למעלה או למטה – תראו שבשווי הנוכחי קיים אפסייד במניית החברה. אגב – מאז הדוחות הכספיים מניית אל על המשיכה לעלות והאפסייד גדל עוד יותר.
מה שיכול לדעתי “לתקף” את השווי ולצמצם את הדיסקאונט הוא המשך המימוש של מניית אל על ו/או חלוקת דיבידנד ו/או מהלך מציף ערך בגלובל כנפיים. מצד שני – מה שעלול לייצר חוסר וודאות אלו עסקאות שהשוק עלול לתפוס כי הן אינן לטובת החברה ובעלי המניות שלה. אני מעריך בזהירות שכנפיים לא תרצה לחפש הרפתקה אשר שואבת ממנה מזומנים ותעדיף להיכנס לעסק רווחי שניתן להשביח אותו.
גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך.
כל הפועל בנייר על בסיס סקירה זו – לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו.
נכון למועד פרסום הכתבה – הח”מ אינו מחזיק בניירות המוזכרים בכתבה
יובהר כי הח”מ הינו נותן שירותים של כנפיים