כתב: דניאל צדיק
ערך: תומר קורנפלד
חברת אלגומייזר, העוסקת באופטימיזציית קמפיינים של פרסום אינטרנטי לעסקים קטנים ונסחרת בבורסה בת”א לפי שווי של כ-65 מליון שקל עדכנה בימים האחרונים כי היא מנהלת מו”מ לרכישת פעילויות משלימות בתחום הפרסום האינטרנטי, בסכום מצטבר של כ-71 מליון שקל. עסקה זו מעט תמוהה מאחר ולאלגומייזר אין כיום כסף אשר יכול לממן את העסקה והיא תידרש לשם כך לגייס משאבים כספיים.
בהודעתה, אלגומייזר לא מציינת מיהי החברה אותה היא מתכננת לרכוש, אך מדגישה כי מדובר בפעילות משלימה בתחום הפרסום באינטרנט. הפעילות שמתכננת החברה לרכוש הניבה בשנת 2015 הכנסות של 35 מיליון שקל ואילו בשנת 2016 ו-2017 הפעילות צפויה להכניס 60 מיליון שקל ו-100 מיליון שקל בהתאמה. שיעור הרווחיות התפעולי של הפעילות הנרכשת גבוהה מ-35%.
אם אכן העסקה תושלם – עבור אלגומייזר תהיה זו קפיצת מדרגה ואפשרות להכניס לחברה הציבורית פעילות רווחיות וצומחת אשר ישים בצד את הפעילות הקיימת של החברה. פעילות זו הכניסה לאלגומייזר 200 אלף שקל ברבעון הראשון והיא ייצרה הפסד תפעולי של 3.8 מיליון שקל.
בכדי לבצע את העסקה – באלגומייזר מתכננים לבצע את גיוס המשאבים לטובת העסקה באמצעות הקצאות פרטיות. מאז שנכנסה לבורסה אלגומייזר גייסה כסף ממשקיעים בהשקעות פרטיות – וכך מתוכנן גם הפעם. ככל הנראה – סכום הגיוס הנדרש יעמוד על 21 מיליון שקל שישולמו במזומן. בהמשך, עתידה אלגומייזר לשלם 50 מיליון שקל לאורך מספר שנים כאחוז מתוך היקף המכירות שיושג בפועל (מעין תמלוגים) בשיעור של 15%-20%.
מאחר ואין נתונם אודות הפעילות הנרכשת, והסינרגיה בינה לבין הפעילות הקיימת של אלגומייזר – קשה מאוד לנתח את העסקה בהיבט של התמחור. עם זאת, נראה שבעלי המניות של אלגומייזר יעדיפו שהפוקוס של החברה יהיה על פעילות רווחית וצומחת, מאשר על פעילות בינונית שמדשדשת. מבחן התוצאה לאן הולכת החברה – ייקבע כנראה בשנה הקרובה.