להזמנת שירות המידע של HOTStocks לחצו כאן
hot stocks
  • דף הבית
  • הודעות לעיתונות
  • שירות המידע של HOTStocks
  • אודות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • הודעות לעיתונות
  • שירות המידע של HOTStocks
  • אודות
  • צור קשר
hot stocks
  • דף הבית
  • הודעות לעיתונות
  • שירות המידע של HOTStocks
  • אודות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • הודעות לעיתונות
  • שירות המידע של HOTStocks
  • אודות
  • צור קשר
 
 
 
 
 
 

ניתוח עסקה: האם שוק ההון חושש מהרכישה שמתכננת סומוטו?

תומר קורנפלד 17:48 16/06/2017 17:48 אין תגובות
ניתוח עסקה: האם שוק ההון חושש מהרכישה שמתכננת סומוטו?

על חברת סומוטו כתבתי כאן בשירות לא מעט פעמים. הפעם האחרונה הייתה לאחר הדוחות הכספיים של הרבעון הראשון שפורסמו. בזמן שהייתי בארה”ב התרחש דבר בחברה. לצערי לא יכולתי להגיב לו בזמן אמת – אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. סומוטו חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת חברה בצפון אמריקה תמורת 14.5 מיליון דולר. מי ששאל אותי מה דעתי (לא הרבה אנשים) – אמרתי לו שעל פי הנתונים שהחברה פרסמה – מדובר בעסקה יקרה ולא ברורה ולכן עדיף שלא להחזיק בנייר. מאז המניה ירדה בכ-10% (ומתוכם כ-4% ביום חמישי האחרון).

נתחיל מהסוף – אין לי מושג לדעת האם המניה כרגע היא “קנייה” או “מכירה”. אני משאיר את זה להכרעת השוק. הסנטימנט בשווקים קצת השתנה וישנו לחץ על מניות היתר, ובכל זאת – כאשר אני מנתח את העסקה לעומק – אני מעדיף להמתין לפרטים המלאים על העסקה. הנה כמה דברים שכן הצלחתי להבין מתוך הנתונים שכן פורסמו + המשמעויות שלהם.

  1. ראשית כל – מדובר בחברה צעירה שהוקמה במהלך שנת 2016. אין ספק שעל פי הנתונים שהוצגו מדובר בחברה רווחית שנמצאת במקום שאיפשר לה להרוויח תוך זמן קצר. ובכל זאת, כאשר יזם בונה עסק שצומח בקצב מהיר (הנחה שלי) ורוצה למכור אותו אחרי פחות משנה – אני פחות אוהב את זה והרכישה לא מקבלת אצלי נקודות זכות. מצד שני, צריך לזכור שמרכיב גדול של העסקה הוא מניות של סומוטו כך שהיזמים ימשיכו להיות מחויבים לחברה גם בעתיד אבל מבחינתם – הם הורידו סיכון משמעותי.
  2. על פי הנתונים שפורסמו – ה-EBITDA של החברה הנרכשה הוא 0.9 מיליון דולר בארבעה חודשים. בקצב שנתי מדובר ב-EBITDA של 2.7 מיליון דולר. במלים פשוטות – סומוטו רוכשת את החברה במכפיל 5.4 שזה גבוה יותר מאשר המכפיל של סומוטו עצמה. במלים אחרות – סומוטו משלמת פרמיה עבור הפעילות הנרכשת שמתומחרת נניח במכפיל 3 ומי שסופג את זה אלו בעלי המניות של החברה.
  3. התשלום של סומוטו יהיה מבוסס יעדים של החברה הנרכשת – כאשר התשלום המקסימלי יהיה אם החברה הנרכשת תציג 80 מיליון דולר הכנסות (במצטבר) ו-EBITDA של 16.5 מיליון דולר (במצטבר). זה גוזר EBITDA שנתי ממוצע של 5.5 מיליון דולר שאם החברה הנרכשת תעמוד בו – אז המכפיל של העסקה הוא צנוע יותר ועומד על 2.6. כמובן – שזאת תחזית ההנהלה והנתונים שסוכמו על בסיס מצגים כלשהם. מצד שני, זיכרו שמדובר בחברה שאין לה היסטוריה וטרק-רקורד, כלומר חברה חדשה.
  4. סומוטו מציינת כי העסקה הינה סינרגטית לתחום הוידאו הקיים שלה (שלגביו כבר בוצעו שתי רכישות) – טרסר ומימ וידאו. סינרגיות זה דבר טוב – אשר יתרום לרווחיות. בשלב זה קשה לדעת מהיכן ינבעו הסינרגיות והאם ניתן יהיה לממשם. סביר – שהסינרגיות יגיעו מהקשרים של החברה הנרכשת עם מפרסמים מצפון אמריקה שכיום לסומוטו אין גישה אליהם. אם הרכישה תחזק גם את יתר פעילות הוידאו – יש לכך יתרון. גם למנהלי החברה יש ניסיון עשיר בתחום הוידאו ובשווקים הבינלאומיים – וגם זה יתרון. שוב – אנחנו לא יודעים מי האנשים ומה היכולות שלהם. כמו כן, האם הם יתרמו ליתר פעילויות הוידאו? אני לא יודע.
  5. האם העסקה הנוכחית תהיה העסקה היחידה של סומוטו בשנת 2017? כלל לא בטוח. לסומוטו הייתה תחזית על פיה המכירות בשנת 2017 יהיו יותר מ-70 מיליון דולר ויחד עם רכישות הקצב השנתי יעמוד על יותר מ-100 מיליון דולר. בכדי שהרכישה שדווחה תענה לקריטריונים – היא צריכה להציג לפחות 8 מיליון דולר הכנסות ברבעון הרביעי של השנה – זאת לעומת 4 מיליון דולר בארבעת החודשים הראשונים של 2017. זה לא אתגר פשוט ולכן אני מעריך שסומוטו בונה על עסקת רכישה נוספת פרט לזו שדווחה.
  6. הירידות האחרונות במחיר המניה קצת מקשות על החברה להתברג למדד ה-SME60 במסגרת עדכון המדדים החצי שנתי שייערך בחודש אוגוסט. תקופה המדידה מתחילה ב-2/7 ומסתיימת ב-13/7. דברים עוד עשויים להשתנות עד אז – אך נכון להיום – סומוטו לא זוכה לשדרוג. אם סומוטו תשתדרג למדד היא תזכה לביקושים משמעותיים מצד תעודות הסל בעדכון שייערך ב-3/8.
  7. ההנהלה של סומוטו היא אחת מההנהלות האחראיות שיש בשוק והדירקטוריון של החברה הוא מקצועי מאוד. מה הדירקטוריון של סומוטו רואה בעסקת הרכישה שהשוק עדיין לא מבין? אני עדיין לא יודע. צריך להמתין לפרטים המלאים כדי לבחון לעומק את העסקה. עד אז – נראה שהשוק חושש שאולי העסקה היא מעט יקרה. אני יכול להבין אותו. אני מאמין ומקווה שהנהלת סומוטו יודעת מה היא עושה ולא תפיל את עצמה בעסקה יקרה מדי.

גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך. הכותב אינו מחזיק במניות החברה ואינו מתכוון לפעול בנייר בשלושת ימי המסחר הקרובים

 

 

 
שיתוף
  • Facebook
  • Google
  • אימייל
  • הדפסה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 

הודעה לעיתונות

אוטומקס משיקה בישראל את ג’אק – יצרנית הרכב מהמובילות בעולם

ג’אק, הענקית הסינית ששינתה את כללי המשחק בתעשיית הרכב העולמית, פרצה אל הזירה הבינלאומית בסערה. עם מחירים תחרותיים, עיצוב מודרני

המיקוד בפרטיות הוביל את אלארום לזינוק בהכנסות

אלארום, למי שהשם לא מוכר היא חברת סייפ-טי אשר עברה בשנה האחרונה תהלך של מיתוג מחדש בשנה האחרונה והפכה להיות

חברת אנדימד קיבלה אישור FDA למכשיר חדש להסרת שיער בלייזר

חברת האסתטיקה והביוטי, אנדימד הנסחרת בתל אביב מודיעה היום כי קיבלה את אישור ה- FDA (Food and Drug Administration) לשיווק

לקראת מחקר בבני אדם: אינספירה טכנולוגיות ביצעה ניסוי בחיישן לא פולשני לביצוע מדידות דם

אינספירה טכנולוגיות, חברה פורצת דרך בתחום טכנולוגיות ההנשמה אשר נסחרת בנסדא”ק (NASDAQ: IINN, IINNW), מודיעה על השלמת מחקר שבוצע בבעלי

פורסייט משתפת פעולה עם יצרן רכבים חשמליים אמריקאי מוביל לשיפור מערכות ADAS קיימות

חברת פורסייט אוטונומס הולדינגס, המתמחה בתחום מערכות ראייה ממוחשבות לרכב, שמניותיה נסחרות בבורסות נאסד”ק ותל אביב (סימול: FRSX), הודיעה היום

שימרו על קשר

 
 
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2020 מופעל ע"י HostMax

גלילה לראש העמוד
loading ביטול
ההודעה לא נשלחה - יש לבדוק את כתובת האימייל שוב!
בדיקת אימייל נכשלה, יש לנסות שוב
מצטערים, האתר שלך אינו מאפשר שיתוף תוכן באמצעות האימייל