בבחירת ההשקעות שלי – אני אוהב להקדים את השוק. אני מנסה להעריך מה יעסיק את המשקיעים בשוק ואת כלי התקשורת בעתיד – וזה אחד השיקולים שלי בבחירת ההשקעות שלי. בכתבה היום – אני מתכוון להתייחס לאחת המניות שאני יותר מעריך בשוק שלדעתי מתכננת מספר מהלכים גדולים בחודש הקרוב – חברת פורסייט.
בשנה וחצי מאז אתר הוט סטוקס הוקם כתבתי לא מעט כתבות על החברה. לצד הפוטנציאל הגדול בפיתוח מוצר אשר מתחרה ראש בראש בחברת מובילאיי הזכרתי שוב ושוב את הסיכונים שבחברה שהמרכזי שבהם הוא עצם היותה חברת סטארט-אפ. מי שרוצה להתאמץ ולחפש נתונים מה הסיכויים של חברת סטרט-אפ להיכשל – יכול למצוא אותם ברשת.
להערכתי, אחד הסיכונים המשמעותיים ביותר בפיתוח המוצר של פורסייט בתחום מניעת תאונות דרכים – ירד כנראה מן הפרק. השבוע – עדכנה פורסייט על השלמת פיתוח גרסת אלפא של המערכת. מדובר במוצר הדגל של החברה שאמור להתחרות ראש בראש עם חברת מובילאיי בתעשיית הרכב העולמית.
לפני מספר חודשים הייתי במצגת של החברה. חיים סיבוני, מי שעומד מאחורי הרעיון של פורסייט הציג סרטוני וידאו שמראים את היעילות הגבוהה של המערכת שפיתחה ביחס למוצר מתחרה. פורסייט לא ציינה מי המתחרה אך כל אדם ממוצע מן הישוב יכול להעריך שמדובר במובילאיי שנסחרת היום בארה”ב במיליארדי דולרים.
ראש בראש מול מובילאיי
אז מדוע לדעתי פורסייט מעניינת כעת? ראשית – בימים האחרונים ועל רקע השלמת הפיתוח מניית החברה החלה לבלוט לחיוב במסכי הבורסה. המנייה עלתה 21% השנה לשווי של 154 מיליון שקל. באופן טבעי – אני מעדיף (וגם הציבור מעדיף לדעתי) לרכוש מניות אשר נמצאות במומנטום חיובי מאשר כאלו הנמצאות במומנטום שלילי מתוך ציפייה להיפוך.
הדבר השני – בתוך הדיווח של פורסייט מסתתר מידע על כך שהחברה מתכננת לבצע השקה של המערכת בכנס שייערך בסוף ינואר בתל אביב. על פי הערכות בשוק – פורסייט מתכננת אירוע גדול מאוד ומושקע מאוד שתציג את המערכת בזמן אמת.
בדיווח ציינה פורסייט כי המערכת שלה נבחנה בסדרה ארוכה של ניסויים, שכללו נסיעות מבחן בכבישי הדרום והמרכז, ביום ובלילה. פורסייט ניסתה את המערכת בתנאי מזג אוויר ותאורה משתנים ומאתגרים אשר מקשים על גילוי הסכנות בכביש. בפורסייט הביעו שביעות רצון מביצועי המערכת אשר סיפקה התרעות קוליות וחזותיות נכונות כדי לאפשר לנהג להגיב לסכנות בכביש.
אחד מהניסויים שביצעה פורסייט היה יכולה לזהות עצמים בגודל של 40 ס”מ על 40 ס”מ שהונחו בפני כלי הרכב – הן בצורה סטטית והן בתנועה. המערכת שפיתחה פורסייט זיהתה את המטרות ואילו המערכת המתחרה לא.
תצוגת תכלית ליבואני הרכב
בואו נחזור לעיקר – פורסייט מתכננת השקה מסחרית גדולה בסוף ינואר. לפורסייט יש הזדמנות אחת משמעותית לעשות רושם גם על שוק ההון אבל גם על יבואני הרכב הבולטים שסביר להניח שישלחו נציגות לכנס. סביר להניח שפורסייט רוצה לייצר באזז גדול שידבר על המערכת שלה – ולכן סביר להניח שהמשקיעים יתחילו לדבר על החברה.
אומרים ש”אין הזדמנות שנייה לייצר רושם ראשוני” – ולכן אני מעריך שפורסייט הולכת לייצר כנס מסדר גודל שלא היה בשוק ההון בשנה האחרונה לפחות. עבור החברה – זה לא רק מפגש של משקיעים שבאים לאכול בורקסים, אלא גם יכולת להראות לכל יבואני הרכב שהמערכת של פורסייט היא לא רק דיבורים.
בכתבה זו, רציתי להזכיר לכם שיש תחום נוסף שמהווה נתח לא מבוטל מהביזנס של פורסייט – שנקרא רייל וויז’ן. פורסייט מחזיקה ב-32% מהמניות של החברה שמפתחת מערכת למניעת תאונות דרכים ברכבות (עם אופציה להגדיל את האחזקה ליותר מ-50%). רייל ויז’ן היא חברה שלדעתי רק בעצמה עשויה להיות שווה כמה מאות מיליוני דולרים בתוך כמה שנים ולדעתי זה יקרה לאחר הנפקה ראשונית בארה”ב. זאת פעילות שמצדיקה הרחבה בפני עצמה – אבל נשאיר את זה ליום אחר.
ביקוש מתעודות הסל במסגרת רפורמת המדדים
שני דברים אחרונים לקינוח – 1. סקירה של אדיסון על פורסייט שיצאה לפני מספר חודשים נקבה במחיר יעד של 3.11 שקלים למניה – כ-50% מעל מחיר השוק. אני חושב שמחיר היעד (ואף מעבר לכך) עושה שכל למרות שלא בחנתי את התמחור בפועל. 2. במסגרת רפורמת המדדים – צפויה החברה לקבל ביקוש משוער של כ-2 מיליון שקל מצד תעודות הסל. זה לא מעט כסף – וכנראה שהשוק מתחיל להיערך לזה.
גילוי נאות:
הכותב אינו מחזיק במניות החברה ואינו מתכנן לפעול בנייר.
אין בנכתב לעיל המלצה לפעולות בניירות ערך.