מניותיה של חברת פורסייט (אסיה פיתוח לשעבר) מזנקת ב-10%. הסיבה: החברה הודיעה על גיוס של 16 מיליון שקל ממשקיעים מתוחכמים ואסטרטגיים. במקביל, החברה נמצאת במו”מ מתקדמים עם משקיעים פוטנציאליים נוספים להשקעת סכום נוסף. ככל הנראה הסכמים אלו ייסגרו בימים הקרובים וישלימו את סבב הגיוס.
הפעילות של חברת פורסייט נכנסה לבורסה במסגרת מיזוג עם השלד של אסיה פיתוח. החברה שבשליטת איש העסקים חיים סיבוני מפתחת מערכת למניעת תאונות דרכים – אשר עתידה להתחרות במובילאיי. המערכת המבוססת על מספר של מצלמות מנסה להקטין את מספר התראות השווא אשר קיימות היום במערכת של מובילאיי.
חברת פורסייט לא פרסמה את שמם של המשקיעים האסטרטגיים. עם זאת, בכתבה שפורסמה בכלכליסט פורסמו השמות של המשקיעים: יצחק מנור מהבעלים של לובינסקי – יבואנית פז’ו, חברת OGI המייבאת את מכוניות פורשה במזרח אירופה ותאגיד אלייד – יבואנית פולקסווגן וסקודה ועוד.
ההשקעה בחברת פורסייט בוצעה לפי מחיר של 1.75 שקלים למניה – המשקף לפעילות של החברה שווי של כ-100 מיליון שקל לפני הכסף. בנוסף, המשקיעים קיבלו גם כתבי אופציה לרכישת מניות לפי 3 שקלים לתקופה של שנה וחצי ולפי 4 שקלים לתקופה של שלוש שנים. אם ההתקדמות של החברה תניב את הפירות, אז כתבי האופציה שהיום הינם חסרי משמעות ייכנסו לכסף ויזרימו לקופה של פורסייט סכומים משמעותיים בעתיד.
חשוב להדגיש, החדרה של מוצר חדש בקרב יצרניות רכב גדולות הוא תהליך אשר נמשך שנים. מנגד, אם בחברת פורסייט יצליחו לסגור על הסכמים מול יבואניות הרכב, ייתכן ויוכלו לקחת נתח שוק מהרכבים החדשים המגיעים לישראל והמערכות של החברה יותקנו על ידי היבואן המקומי ולא על ידי היצרן הבינלאומי. סביר להניח שאם תהיה שביעות רצון מהמוצר כאן בארץ, היבואנים שהשקיעו בחברה ינסו לדחוף את הטכנולוגיה של פורסייט גם ליצרניות הרכב וזאת כבר תהיה בוננזה אמיתית. אך עוד חזון למועד – וחובת ההוכחה היא על החברה.
עוד נציין כי מלבד הכסף שיגיע לקופה של פורסייט כדי לממן את פעילות המחקר והפיתוח שלה, מניות פורסייט עתידות להיכנס בעדכון המדדים הבא באמצע 2016 למדדי הבורסה. כניסה זו תביא לביקוש של כ-1-2 מיליון שקל מצד תעודות הסל.
[…] […]