בוקר טוב. השווקים שוב מפגינים אופטימיות ואני רוצה בזהירות לחזור ולסקר קצת חברות ומניות יתר. הכתבה הראשונה שלנו תחזור ותתמקד בחברת פורסייט. אנליזה של חברת פרוסט אנד סאליבן שפורסמה אתמול הציבה לחברה מחיר יעד של 1.9 שקלים למניה פי כמה ממחיר השוק שעומד הבוקר על 53.5 אגורות.
הסיפור המרכזי באנליזה של פרוסט אנד סאליבן הוא שבחברת המחקר צופים כי פורסייט תחתום בשנת 2020 על הסכמים מסחריים משמעותיים. מצד שני, לצד הפוטנציאל הגדול – פורסייט תידרש למימון לטובת המשך הפעילות שלה. בסוף השנה היו בקופת המזומנים של החברה כ-10 מיליון דולר וכדי לצלוח את השנה הקרובה – נדרש מימון.
למי שאינו מכיר – פורסייט פועלת בתחום הרכב ויש לה שלוש רגליים:
1. פורסייט אוטומוטיב – המערכת שמפתחת החברה למניעת תאונות דרכים בקרב נוסעי הרכב (מובילאיי סטייל).
2. איי-נט – האפליקציה שהחברה מפתחת למניעת תאונות דרכים בין הולכי רגל לבין מכוניות במקומות שבהם הצדדים אינם יכולים לראות אחד את השני (למשל – הולך רגל אשר מתפרץ לכביש ואז המערכת תתן התראה לנהג).
3. רייל ויז’ן – החזקה של 24% בחברה שמפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים בין רכבות.
מזה מספר שנים אני טענתי שאני מאוד אוהב מאוד את התחום של רייל ויז’ן. הסיבה לכך היא היעדר תחרות אמיתית לצד יתרון טכנולוגי. אני ציפיתי שפורסייט תהיה היום במקום אחר אך עוד כה זה לצערי לא קרה. בשלב הדמו פורסייט מראה את העליונות של המערכת שלה על פני זו של המתחרה (מובילאיי) ונשאלת השאלה מדוע הדבר אינו מתורגם לכסף או לעסקה משמעותית?
באנליזה יש לא מעט אבני דרך אפשריים לשנת 2020, חרף וירוס הקורונה ונשאלת השאלה האם השנה הקרובה תהיה השנה שבה החברה תפרוץ ותציג הסכם משמעותי אשר משנה את פני החברה כולה?
שלושת אבני הדרך שמציגה פרוסט אנד סאליבן לתחום הרכב עתידים להתרחש במחצית השנייה של השנה. אבן הדרך המשמעותית הראשונה הינה הזמנה מסחרית משמעותית מאלביט מערכות אשר עתידה להתרחש במחצית השנייה של השנה. שיתוף הפעולה בין הצדדים החל לפני כשנה כאשר פורסייט חתמה על הסכם למכירת מערכת עיבוד התמונה לאלביט אשר תקבל זכות להפיץ ולמכור אותו ברחבי העולם. על פי התוכנית המקורית – אלביט עשויה להטמיע את המוצר של פורסייט ברכבים צבאיים ולמעשה פורסייט תהיה למעשה ספק OEM של אלביט. אם אכן אלביט מערכות תטמיע את המערכות של פורסייט – זה יהיה גיים צ’יינג’ר עבור החברה כולה.
האירוע המשמעותי השני של פורסייט יהיה לנסות לחדור לשוק הרכב הסיני דרך יצרן רכב. כאן בפרוסט אנד סאליבן מאמינים שהאירוע עתיד להתרחש כבר ברבעון השלישי של שנת 2020. עבור החברה מדובר באירוע משמעותי שבו יצרן רכב מוכן לאמץ את הטכנולוגיה של פורסייט ולהטמיע אותה.
ייתכן גם שההסכם המסחרי שנחתם בין פורסייט לבין FLIR ודווח לפני מספר ימים יהיה זה אשר ייצר לחברה קפיצת ראש אל תוך שוק הרכב. הצדדים חתמו על הסכם להקמת תוכנית לשיתוף פעולה אסטרטגי ויחד ינסו להגיע למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים. אני לא בטוח שאני הבנתי לחלוטין את מהות ההסכם.
אבן דרך של פורסייט שעתידה להתרחש מוקדם יותר והינה בעלת משמעות גבוהה זה בחברת רייל ויז’ן. שם מצפה פרוסט אנד סאליבן שרייל ויז’ן תדווח על הזמנה מסחרית ראשונה מלקוח כבר במחצית הראשונה של שנת 2020. היעד שהציבה רייל ויז’ן לשנת 2020 והוצג במסגרת כנס המשקיעים שערכה החברה בינואר 2020 הוא מכירת 70 מערכות או הזמנות בהיקף כספי של 5 מיליון דולר.
חברת רייל ויז’ן מתנהלת מול מספר רב של לקוחות הן באסיה, הן באירופה והן בארה”ב במספר אפליקציות שונות למניעת תאונות בין רכבות. אם רק חלק קטן מהתחזיות יתממשו – תהיה פה הצפת ערך משמעותית בחברת רייל ויז’ן. אגב, חברת רייל ויז’ן זכתה להבעת אמון בשנה שעברה וקיבלה השקעה בהיקף של 10 מיליון דולר ממשקיע אסטרטגי.
חברת הבת השלישית שכדאי לשים אליה לב היא איי-נט. החברה הייתה עתידה להתמזג לשלד בורסאי אך העסקה בוטלה בדקה ה-90 ואיי-נט נותרה עצמאית תחת פורסייט. במהלך יולי 2019 ערכה איי-נט ניסוי רב היקף שכלל 8,500 משתתים – נהגים, הולכי רגל וספורטאים. החברה ניטרה את הפעילות של כל אחד ואחד ממי שלקח חלק. למרות המספר היחסית נמוך של המשתתפים – החברה הצליחה למנוע חמש תאונות דרכים ושלחה התראות ממוקדות למשתמשים להיזהר.
החלום הרטוב באיי-נט הוא שהמערכת של החברה תוטמע בתוך המערכת של ווייז, או פאנגו או כל מערכת אחרת או במסגרת תוכנית למניעת תאונות דרכים של משרד התחבורה. יש פה חלום גדול להקטנת מספר תאונות הדרכים בדגש על אירועים שבהם לצדדים אין שדה ראייה. אז נכון שכרגע רוב האנשים והנהגים נמצאים בבתים וזה לא רלוונטי, וזה בטח לא בפוקוס של אף אדם ואף חברה בישראל. עם זאת – הקורונה לא תישאר פה לנצח והמלחמה בתאונות הדרכים תחזור לכותרות – ועד אז פורסייט יכולה להמשיך ולשכלל את המערכת כדי שתתן מענה לבעיה.
סיכום
פורסייט היא מזמן לא רק מובילאיי הקטנה. בשנים האחרונות פורסייט התקדמה בפיתוח של הטכנולוגיה ובנתה עוד ועוד רגליים. אחרי כמה שנים טובות והרבה הבטחות – הגיע הרגע שבו פורסייט צריכה להראות למשקיעים ולבעלי המניות את הכסף (כמו שאומרים: show me the money). בשווי השוק הנוכחי – לפורסייט יש חלון ההזדמנויות של בערך שנה, גג שנתיים כדי להראות למשקיעים שהטכנולוגיה עובדת. לחברה יש הרבה אבני דרך משמעותיים לשנה הקרובה ואני מקווה שהחברה תעמוד בהם.
סביר להניח שבפורסייט מודעים לכך ששעון החול מתקתק ולכן אני מסמן את השנה הקרובה כשנה של הכרעות לפורסייט. זאת תהיה השנה שבה פורסייט תצליח להוכיח את עצמה או שתאבד לחלוטין את אמון המשקיעים. אני כמובן מאחל לחברה שתצליח ותתקדם ותייצר ערך אמיתי למשקיעים – אך הסיכון קיים והוא אפילו גדול – אבל אם החלום יתממש, אפילו בחלקו – הסיכוי להרוויח גדול הרבה יותר.
גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך
נכון למועד הכתבה – הח”מ אינו מחזיק במניית החברה ואינו מתכוון לפעול בנייר