החלום הגדול הבא מגיע לבורסה בתל אביב. אסיפת בעלי המניות של חברת אסיה פיתוח אישרו ברוב מכריע את הסכם המיזוג עם חברת 4Eyes ובימים הקרובים צפויה הפעילות של החברה להיכנס לבורסה. חברת 4Eyes מפתחת מערכת משוכללת למניעת תאונות דרכים – מעין מובילאיי הקטנה. סביר כי השלד הבורסאי אסיה פיתוח ייפרד מהשם שלו – ושמה של החברה הציבורית ישונה ל-4Eyes או משהו דומה אשר יאושר על ידי רשם החברות.
על העסקה הנוכחי עבד המנכ”ל של אסיה פיתוח כפיר זילברמן תקופה ארוכה. המו”מ דווח לראשונה בחודש יולי, אך המשקיעים הריחו את העסקה המתקרבת כבר בתחילת מאי. אסיה פיתוח היא המניה עם הביצועים הטובים בבורסה בשנת 2015 עם תשואה של קרוב ל-400%. אנו כמובן מנטרלים את מניות סאני שחזרה למסחר אחרי הסדר חוב כואב במיוחד ואת מעין ונצ’רס הנמצאת בשימור וכלל לא פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי ועתידה לעבור הסדר חוב נוסף.
מאחורי אסיה פיתוח עומד איש העסקים כפיר זילברמן אשר אחראי למניה נוספת אשר הציגה בשנה החולפת תשואה פנומנלית – ננו דיימנשן שרשמה תשואה של 260%. מבחינת המשקיעים אשר מלווים את החברה – אלמנט ההצלחה של ננו דיימנשן שהייתה סטרט אפ והיום קרובה למסחריות הוא אחד הגורמים שמשקיעים בשוק מסמנים את אסיה פיתוח כאחת המניות שעשויות לככב בבורסה בשנה הקרובה. טרום המיזוג נסחרת אסיה פיתוח לפי שווי של 40 מיליון שקל. לאחר העסקה מספר המניות בחברה יעמוד על 55.6 מיליון מניות המשקף לפעילות הנכנס שווי של 113 מיליון שקל.
חברת 4Eyes עושה שימוש במספר מצלמות על מנת להתריע על תאונות דרכים. במשרדי החברה הממוקמים בדימונה ניתן להתרשם מהאבטיפוס שפותח לטובת הנושא. אני טרם התרשמתי מהמוצר אך בתקופה האחרונה ישנה עלייה רגל של משקיעים לדימונה כדי להתרשם ממוצר האבטיפוס של החברה – וחוות הדעת הן מצוינות. בעתיד הקרוב אני מתכנן להגיע לשם בעצמי כדי להתרשם מן המערכת ואז אוכל לספק חוות דעת.
חשוב לזכור – חברת 4Eyes היא בגדר סטרטאפ. החברה תידרש לכסף על מנת להגיע עם מוצר מסחרי לשוק. לחברת מובילאיי זה לקח הרבה מאוד זמן עד שהפכה מסטרטאפ לחברה של 8 מיליארד דולר עם הסכמים עם יצרני הרכב המובילים בעולם. לדעתי, בחברת 4Eyes ינסו לחדור לשוק עם מוצר דרך יבואני הרכב הגדולים והרכבים של יד שנייה. המטרה תהיה לשכנע את היבואנים להתקין את המערכת בכלי הרכב המשווקים על ידם וזה יהיה האתגר הגדול – להראות עליונות על המתחרה. בעתיד היותר רחוק סביר שבחברת 4Eyes ינסו להגיע לשוק העולמי דרך הסכמים מול יצרניות הרכב הגדולות. זה אתגר ענק. כל הסכם אשר נחתם כיום יבוא ליישום רק מספר שנים לאחר מכן, אבל הוא יהיה שווה הרבה מאוד כסף.
אז עוד אין הסכמים, ועוד נדרש תהליך של פיתוח ושל גיוס כספים. עם זאת, סביר להניח שבדומה למה שנעשה בננו דיימנשן – הגיוסים יהיו פרטיים ממשקיעים אסטרטגיים. בניגוד להסכמי השלדים שנעשו בעבר הרחוק – זילברמן מחויב לעבוד עם החברה ואפילו חלק מהמניות שלו מקבלות חסימה לתקופה של שנתיים. זילברמן התחייב גם לספק לחברת 4Eyes שירותים בהיקף של 40% משרה. זה משהו שעוד לא קרה לדעתי בעולם השלדים הבורסאיים ומציג את המחויבות לחברה ולהצלחה שלה.
ונקודה אחת לקינוח. זילברמן עובד בשוק ההון בצמוד לאיש העסקים איציק שרם. סביר להניח שגם בעסקה זו שרם יהיה מעורב בחברה, יצטרף לדירקטוריון של החברה ואולי אף יהיה יו”ר. לשרם ישנם קשרים בשוק ההון מפה ועד להודעה חדשה. הוא ידע לשדך לחברה את החברות, אנשי העסקים ויפתח עבורה את הדלתות בכל העולם. בננו דיימנשן זה עובד טוב – אני מעריך שגם כאן יתרחש אותו הדבר.
גילוי נאות: אין בנכתב לעיל המלצה לפעולות בניירות ערך. הכותב אינו מחזיק במניות החברה ואינו מתכוון לרכוש את מניותיה