בעבר הרחוק חשבתי שפעילות הקנאביס דומה לכל גידול חקלאי בחממה. ככל שהעמקתי יותר בנתונים הבנתי שבניגוד לגידול חקלאי פשוט – עולם הקנאביס הרפואי הוא כמו הייטק – עולם אשר מתקדם מיום ליום. הפרמטר אשר קובע אם אתה למעלה או למטה הוא האיכות.
צרכני הקנאביס מוכנים לשלם יותר כסף בשביל מוצר איכותי יותר. מוצרים נחותים יכולים להיתקע על המדף תקופה ארוכה ללא דרישה מצד הלקוחות. כאן נכנס הכוח של הרשתות החברתיות – וצרכי הקנאביס המנוסים יודעים לזהות אם מוצר הינו מאיכות טובה או נחותה.
אני לא מעשן קנאביס ולא מעשן סיגריות אך אם נשווה את זה ליין (בזה אני קצת מבין) – אתם תוכלו להבין. יש בתעשיית היינות אינספור סוגים של יינות – מה מבדיל יין של 20 שקל ליין של 150 שקל ליין של 1,000 שקלים? הרי הענבים הם אותם ענבים, לא? אז זהו שכמו שביין יש איכות טובה ואיכות גרועה – כך גם בקנאביס. שני הפרמטרים המרכזיים שלטעמי קובעים את האיכות של המוצר הם שניים: 1. גנטיקה טובה מזן משובח 2. הצורה שבה מתבצע הגידול של הקנאביס.
אחת מחברות הקנאביס הבודדות אשר מכוונת לאיכות מהדרגה הגבוהה ביותר היא קאנומד אשר נמצאת בשליטת מנור וכפיר גינדי ונסחרת לפי שווי של 97 מיליון שקל לאחר זינוק חד שרשמה המניה בימים האחרונים. השניים נכנסו לחברה בתחילת 2020 ויצקו פנימה פעילות פרטית קיימת, תוכניות גדולות להקמת מפעל INDOOR אשר מייצר חלום קנאביס גדול אשר לא היה קיים קודם לכן בתוך החברה הציבורית שהחזיקה בחוות גידול בלבד. החברה גייסה 27 מיליון שקל בהנפקת מניות השנה (ג.נ. – הייתי יועץ בהנפקה) כך שכיום ההון העצמי של החברה הוא כ-32 מיליון שקל.
המניה מספקת למשקיעים חלום רטוב של שחקנית קנאביס מובילה אשר מתמקדת בשליטה בכל השלבים המרכזיים בשרשרת הערך של הקנאביס – החברה מחזיקה גם בחוות גידול וריבוי באזור משואה, גם מקימה בימים אלו מתקן גידול INDOOR באזור ציפורית, גם מחזיקה בהסכמי הפצה עם מפעלי ייצור וגם מחזיקה בפעילות של בתי מרקחת ששם החברה נוגעת בלקוח הסופי ומוכרת לו את המוצר.
מתקן גידול INDOOR אשר מוקם בציפורית
נתחיל מהסוף – למה אני מתכוון כאשר אני כותב על איכות גבוהה? הרי כל חברות הקנאביס מוכרות מוצרים איכותיים לצרכן. ובכל זאת – לצד חוות הגידול הרגילה בשטח של 15 דונם במשואה אשר מסוגלת לייצר 7.6 טונות של תפרחות קנאביס מיובשות – בימים אלו שוקדת החברה על הקמת מתקן גידול מסוג INDOOR בציפורית.
במה שונה מתקן INDOOR מאשר חממת גידול רגילה? המתקן הסגור מאפשר גידול של צמח הקנאביס בתנאים טובים יותר, תנאים מבוקרים יותר תוך שליטה בכל הפרמטרים של הגידול. במתקן שמקימה קאנומד ניתן להפיק חמישה מחזורי גידול בשנה (לעומת כארבעה בחממה רגילה) אבל הדבר הטוב בכל הסיפור הוא שהמוצר הסופי כמעט זהה בכל מחזור גידול מאחר ואין כל השפעה חיצונית על הצמח. בשפה גבוהה זה נקרא שהמוצר של החברה הדיר. לא בכדי, המתקן שמקימה קאנומד נבנה בסטנדרט האירופאי (EU-GMP) וכך החברה מכינה את עצמה לייצוא של הקנאביס לחו”ל.
כך צפוי להיראות הגידול של החברה בציפורית (מקור: מצגת החברה)
על פי לוחות הזמנים שהחברה מציגה – חדר הגידול הראשון מוקם בהשקעה של 15 מיליון שקל, יהיה מוכן ברבעון השני של שנת 2021 והוא יוכל לייצר טון אחד בשנה של קנאביס יבש. לאחר שהמתקן יתחיל לעבוד – תקים קאנומד שלושה חדרי גידול נוספים בעלות של 15 מיליון שקל נוספים כך שהחברה תוכל לייצר כבר 4 טונות של קנאביס רפואי בשנה. בשלב השלישי – קאנומד רוצה להגדיל את התפוקה של המפעל עד לעשרה טונות בשנה.
חשוב להבין – אין כיום בארץ כמעט פעילות של גידול קנאביס רפואי בתנאי INDOOR. לחברת קנאשור יש מתקן INDOOR שהוקם והחל לפעול וגם לחברה הפרטית “כאן בערבה” יש פעילות INDOOR. לכן – בכל הקשור לתחרות על הצרכן הסופי – האיכות קריטית ולקוח יהיה מוכן לשלם יותר כסף עבור מוצר ברמה איכותית גבוהה יותר.
אם עדיין נישאר בכל הקשור לאיכות – נכון להיום לקאנומד יש 17 זנים של קנאביס אשר החברה ייבאה מספק בחו”ל. קאנומד רכשה 500 גרם של זרעים כדי לייצר מניפה גנטית. בשלב הבא – רוצה קאנומד לפתח זנים של קנאביס בעצמה אם כי הדרך לשם עדיין ארוכה.
לאן הקנאביס של קאנומד יימכר?
בדומה לחברות הקנאביס המקומיות – קאנומד שואפת להגיע לא רק לשוק המקומי אלא גם לחו”ל. הפוקוס הוא על השוק הגרמני הרווחי במיוחד המתיר ייבוא של קנאביס רפואי והיקפו הכספי מסתכם ב-7.8 מיליארד דולר בשנה. לקאנומד ישנו הסכם אסטרטגי חשוב עם חברת ACA Muller הגרמנית בהסכם למכירה של 3 טון לפחות של תפרחות מיובשות לפי מחיר של 4.5 דולר לגרם. ההיקף הכספי של העסקה הוא 13.5 מיליון דולר. מאחר וההסכם בתוקף עד סוף 2024 – קאנומד מעריכה שתוכל למכור עד למועד זה קנאביס בהיקף כספי של 30 מיליון דולר. המועד המשוער לתחילת המכירות הוא הרבעון השלישי של שנת 2022.
לגבי ישראל – לקאנומד יש הסכמי מכירה עם לקוחות בהיקף כספי של 50 מיליון שקל. באמצעות רשת בתי המרקחת שרכשה – מגיעה קאנומד לצרכן הסופי. לחברה יש בית מרקחת בחולון שהיא נמצאת בתהליך לרכישת שליטה בבית מרקחת נוסף במרכז הארץ ובית מרקחת נוסף בדרום הארץ.
בנוסף, קאנומד יכולה לבחור למכור את המוצרים שלה גם למפעלי קנאביס אחרים. כך למשל בשבוע שעבר נחתם הסכם למכירת קנאביס מיובש לידי קנאשור בהיקף של 9 מיליון שקל. קאנומד לא ציינה את הכמות הנמכרת כך שלא ניתן לגזור את המחיר שבו יימכר הקנאביס.
התחזיות של קאנומד
את שנת 2020 צופה קאנומד לסיים עם הכנסות של 23.5 מיליון שקל. הבוננזה של החברה עתידה להתרחש בשנים הקרובות כאשר ב-2021 היקף ההכנסות יסתכם ב-95 מיליון שקל והחברה תציג מעבר מהיר לרווחיות עם EBITDA של 22.5 מיליון שקל. אם הכל ילך כשורה – ב-2022 ההכנסות יזנקו כבר ל-155 מיליון שקל והחברה תייצר EBITDA של 52.7 מיליון שקל. מדובר בתחזית מאוד אגרסיבית ואני מקווה לטובת החברה שהיא תצליח לעמוד בה.
סיכום
קאנומד היא חברת קנאביס אשר כמעט ואינה מוכרת למשקיעים. הסיבה לכך היא שווי השוק הנמוך של החברה והעובדה שהחברה בטרם נכנסו מנור וכפיר גינדי הייתה כמעט ללא חזון של צמיחה. בחצי שנה החולפת החברה מתחילה ליישם את האסטרטגיה אשר כוללת הקמת מתקן גידול INDOOR אשר יאפשר לייצא לגרמניה. במקביל, החברה עושה מאמצים להתרחב בישראל בתחום בתי המרקחת, חותמת על הסכמי הפצה עבור החווה שלה במשואה – ועושה דרך מהירה כדי למצב את עצמה כשחקנית מובילה בתחום הקנאביס הרפואי.
היתרון המשמעותי של קאנומד על המתחרות הוא האיכות – אין כמעט חברות בארץ אשר מגדלות קנאביס רפואי בתנאים של INDOOR. האם משתמשי הקנאביס הרפואי יאהבו את התוצרת של המתקן? את זה נדע בשנה הבאה. בינתיים – החווה במשואה מוכיחה את עצמה ומתחילה לייצר הכנסות אשר גדלות מרבעון לרבעון. אם הכל יצליח על פי התוכנית – כבר בשנה הבאה קאנומד תהיה רווחית.
גילוי נאות:
אין בנכתב לעיל המלצה לביצוע פעולות בניירות ערך
כל הפועל בנייר על בסיס סקירה זו – לוקח על עצמו את מלוא האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לו.
יובהר כי הח”מ הינו נותן שירותים של חברות ציבוריות בתחום יחסי הציבור, קשרי המשקיעים, ייעוץ להנפקות, שירותי מידע ועוד.